Dom Pomocy Społecznej
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Dom Pomocy Społecznej w Węgorzewie
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-07-17 15:24:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
1. Kontakt
Dom Pomocy Społecznej w Węgorzewie
11-600 Węgorzewo, ul. 11 Listopada 12
telefony:
Dyrektor - 427 2183
Centrala - 4273150
11-600 Węgorzewo, ul. 11 Listopada 12
telefony:
Dyrektor - 427 2183
Centrala - 4273150
- 4273154
Fax: - 4272825
e-mail:
strona internetowa: http://wegorzewo.naszdps.pl
2. Kierownictwo
Dyrektor - Ryszard Pruszyński
Gł. księgowa - Agata Sałatkiewicz
Kierownik adm. gosp. - Eugeniusz Serkis
Kierownik działu świadczeń opiekuńczych - Anna Gut
Gł. księgowa - Agata Sałatkiewicz
Kierownik adm. gosp. - Eugeniusz Serkis
Kierownik działu świadczeń opiekuńczych - Anna Gut
3. Struktura organizacyjna
Organizacja Domu podporządkowana jest zapewnieniu właściwej opieki mieszkańcom.
Wyodrębnia się dwa działy:
Wyodrębnia się dwa działy:
- podstawowych świadczeń opiekuńczo-terapeutycznych z zatrudnieniem osób do sprawowania bezpośredniej opieki nad mieszkańcami (opiekunki, pielęgniarki, pokojowe, terapeuci)
- adminstracyjno- gospodarczy w skład którego wchodzą osoby zatrudnione w kuchni, pralni, warsztacie rzemieślniczym, portierni itp.
Administracja domu podporządkowana jest bezpośrednio dyrektorowi. W jej skład wchodzi komórka księgowości i jednoosobowe stanowiska - inspektora d/s pracowniczych, inspektora d/s bhp, kapelana, dietetyczki i pracownika socjalnego d/s mieszkańców.
4. Przedmiot i kompetencje
Dom Pomocy Społecznej w Węgorzewie realizuje zadania określone w statucie i regulaminie organizacyjnym, polegające na zapewnieniu mieszkańcom całodobowych świadczeń w zakresie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających, religijnych, edukacyjnych w formie i zakresie wynikającym z indywidualnych potrzeb oraz umożliwienie korzystania ze świadczeń przysługujących z tytułu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.
Placówka dysponuje 272 miejscami dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie. Mieszkańcy rozlokowani są w sześciu budynkach. Na terenie placówki wybudowane są altany, zaplecze do organizacji ognisk, duża ilość ławek parkowych, alejki spacerowe i urządzenia do ćwiczeń zewnętrznych.
Wszystkie budynki w pełni przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych, pozbawione barier architektonicznych. Wyposażone są w windy i inne urządzenia niezbędne do funkcjonowania mieszkańców. W związku z tym, że budynki wybudowane zostały w nieodległym czasie ich funkcjonalność i wyposażenie spełnia wszystkie standardy przewidziane dla tego typu obiektów obowiązujące na dziś.
Wpis do rejestru domów pomocy społecznej: poz. 50 - PS-IV.9423.5.2.2013.BJ z dnia 10.01.2014
5. Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw.
Sprawy przyjmowane są i załatwiane są przez administrację Domu codziennie w godzinach urzędowania (dni robocze od 7.00 do 15.00). W sprawach skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w każdy dzień wykonywania pracy w godz. 7.00 -15.00.
Możliwy jest całodobowy kontakt z osobami sprawującymi opiekę nad mieszkańcami a także składanie wizyt mieszkańcom przez ich krewnych i znajomych codziennie w godz. 7.00 -20.00.
Możliwy jest całodobowy kontakt z osobami sprawującymi opiekę nad mieszkańcami a także składanie wizyt mieszkańcom przez ich krewnych i znajomych codziennie w godz. 7.00 -20.00.