ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Dom Pomocy Społecznej

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Dom Pomocy Społecznej w Węgorzewie

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-07-17 15:24:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

1. Kontakt
 
Dom Pomocy Społecznej w Węgorzewie
11-600 Węgorzewo, ul. 11 Listopada 12

Telefony:
Dyrektor: 87427 2183 
Centrala: 874273150, 874273154
Fax: 874272825
 
e-mail: 
strona internetowa: http://wegorzewo.naszdps.pl
 
2. Kierownictwo
 
Dyrektor - Ryszard Pruszyński
Gł. księgowa - Agata Sałatkiewicz
Kierownik adm. gosp. - Eugeniusz Serkis
Kierownik działu świadczeń opiekuńczych - Katarzyna Raczkowskanna
 
3. Struktura organizacyjna
 
Organizacja Domu podporządkowana jest zapewnieniu właściwej opieki mieszkańcom. 
Wyodrębnia się dwa działy: 
  • podstawowych świadczeń opiekuńczo-terapeutycznych z zatrudnieniem osób do sprawowania bezpośredniej opieki nad mieszkańcami (opiekunki, pielęgniarki, pokojowe, terapeuci)
  • adminstracyjno- gospodarczy w skład którego wchodzą osoby zatrudnione w kuchni, pralni, warsztacie rzemieślniczym, portierni itp.
Administracja domu podporządkowana jest bezpośrednio dyrektorowi. W jej skład wchodzi komórka księgowości i jednoosobowe stanowiska - inspektora d/s pracowniczych, inspektora d/s bhp, kapelana, dietetyczki i pracownika socjalnego d/s mieszkańców.
 
4. Przedmiot i kompetencje
 
Dom  Pomocy  Społecznej  w  Węgorzewie  realizuje zadania określone w statucie i regulaminie organizacyjnym,  polegające na zapewnieniu mieszkańcom całodobowych świadczeń w zakresie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających, religijnych, edukacyjnych  w formie i  zakresie wynikającym z  indywidualnych potrzeb oraz  umożliwienie  korzystania ze świadczeń przysługujących z  tytułu  powszechnego  ubezpieczenia zdrowotnego.
Placówka dysponuje 272 miejscami dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie. Mieszkańcy rozlokowani są w sześciu budynkach. Na terenie placówki wybudowane są altany, zaplecze do organizacji ognisk, duża ilość ławek parkowych, alejki spacerowe i urządzenia do ćwiczeń zewnętrznych.
Wszystkie budynki w pełni przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych, pozbawione barier architektonicznych. Wyposażone są w windy i inne urządzenia niezbędne do funkcjonowania mieszkańców. W związku z tym, że budynki wybudowane zostały w nieodległym czasie ich funkcjonalność i wyposażenie spełnia wszystkie standardy przewidziane dla tego typu obiektów obowiązujące na dziś.
Wpis do rejestru domów pomocy społecznej: poz. 50 - PS-IV.9423.5.2.2013.BJ z dnia 10.01.2014
 
5. Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw.
 
Sprawy przyjmowane są i załatwiane są przez administrację Domu codziennie w godzinach urzędowania (dni robocze od 7.00 do 15.00). W sprawach skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w każdy dzień wykonywania pracy w godz. 7.00 -15.00.
Możliwy jest całodobowy kontakt z osobami sprawującymi opiekę nad mieszkańcami a także składanie wizyt mieszkańcom przez ich krewnych i znajomych codziennie w godz. 7.00 -20.00.
« powrót do poprzedniej strony