ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-07-17 15:37:16 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kontakt:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie 
11-600 Węgorzewo 
ul. GEN.J.BEMA 16 A
tel./fax. (087) 427-06-40 
fax. (087) 427-06-43
 
e-mail:    lub 

strona internetowa: http://www.wegorzewo.naszepcpr.pl

Kierownictwo:
Dyrektor – Dariusz Jurkiewicz

Główna księgowa – Urszula Oryńczak
 
Przedmiot działania i kompetencje:
Zadania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie to:
  • organizowanie i zapewnianie usług o określonym standardzie w domach pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz kierowanie osób ubiegających się o przyjęcie do domu pomocy społecznej [DPS],
  • opracowywanie powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
  • udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach,
  • prowadzenie ośrodka interwencji kryzysowej,
  • prowadzenie i finansowanie ośrodków wsparcia,
  • pomoc w integracji ze środowiskiem oraz przyznawanie świadczeń pieniężnych osobom opuszczającym placówki opiekuńczo-wychowawcze, zakłady dla nieletnich i rodziny zastępcze,
  • organizowanie i prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych,
  • organizowanie opieki w rodzinach zastępczych oraz udzielanie pomocy pieniężnej na częściowe pokrycie kosztów utrzymania umieszczonych w nich dzieci i pomoc na kontynuowanie nauki.

Ponadto PCPR realizuje zadania z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych i są to :

I. Rehabilitacja społeczna

  • dofinansowanie uczestnictwa w turnusach rehabilitacyjnych,
  • dofinansowanie w usuwaniu barier funkcjonalnych [architektonicznych, urbanistycznych i komunikacyjnych],
  • dofinansowanie lub finansowanie działalności warsztatów terapii zajęciowej,
  • realizacja programów celowych,
  • opracowywanie programów pomocowych osobom niepełnosprawnym.

II. Rehabilitacja zawodowa

  • dofinansowanie szkoleń osób niepełnosprawnych
  • dofinansowanie tworzenia stanowisk pracy oraz refundacja płac i składek ubezpieczeń społecznych niepełnosprawnych pracowników
  • udzielanie pożyczek osobom niepełnosprawnym na rozpoczęcie lub wznowienie działalności gospodarczej
  • dofinansowanie do oprocentowania kredytów bankowych wziętych na prowadzenie lub kontynuowanie działalności gospodarczej.

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:

Interesanci są przyjmowani w poniedziałki w godz. od 8.00 do 16.00, od wtorku do piątku w godz. 7.30 – 15.30.

« powrót do poprzedniej strony