ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Uchwały Rady Powiatu

Pobierz dane XMLAkt prawny: LIII/237/2018Drukuj informacjęAkt prawny: LIII/237/2018

Szczegóły informacji

LIII/237/2018

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: LIII

Kadencja: V (2014-2018)

Data wejścia w życie: --

Data podjęcia/podpisania: 2018-11-16

Tytuł aktu:

w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Węgorzewskiego i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi w 2019 r.

Treść:

UCHWAŁA NR LIII/237/2018
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 16 listopada 2018 r. 
 
w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Węgorzewskiego i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi w 2019 r. 
 
         Na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym  (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 995), art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1260 z późn. zm.) oraz obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2018r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2019 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym (M.P. z 2018 r. poz. 802) 
 
Rada Powiatu w Węgorzewie uchwala, co następuje: 
 
§ 1
1. Za usunięcie pojazdu z drogi na koszt właściciela w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 i 2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym ustala się opłatę w wysokości brutto:
- rower lub motorower                                                                      113 zł
- motocykl                                                                                      223 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t                          486 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t  do 7,5 t             606 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 t. do 16 t              857 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t                 1263 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne                                1537 zł 
 
2. Za przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdu usuniętego z drogi na koszt właściciela ustala się opłatę za każdą dobę w wysokości brutto:
- rower lub motorower                                                                       20 zł
- motocykl                                                                                        27 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t                            40 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t  do 7,5 t               52 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 t. do 16 t                75 zł
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t                   136 zł
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne                                 200 zł 
 
3. Ustala się koszty, o których mowa w art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym w wysokości 50% opłaty określonej w § 1 ust.1 tej uchwały uwzględniając rodzaj pojazdu. Do pokrycia tych kosztów zobowiązany jest właściciel pojazdu, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, gdy po wydaniu dyspozycji usunięcia ustały przyczyny jego usunięcia. 
 
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu. 
 
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2019 r.   
 
                                                                                     Przewodniczący Rady Powiatu
w Węgorzewie          
Maciej  Zmitrowicz       

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Naczelnik Wydziału Komunikacji
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-11-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Naczelnik Wydziału Komunikacji
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-11-19 11:29:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Izabela Buć - Filipczak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-11-19 11:30:16
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Izabela Buć - Filipczak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-11-19 11:30:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1163 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony