Skład Rady
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Rada Powiatu w Węgorzewie
Akapit nr 1 - brak tytułu
RADA POWIATU W WĘGORZEWIE
Rada Powiatu w Węgorzewie liczy 14 radych
Adres: 11-600 Węgorzewo, ul. 3 Maja 17B
Skład Rady Powiatu w Węgorzewie:
L.p.
|
Imię i nazwisko
|
Zamieszkały
|
1.
|
Marta Wasilewska
Przewodnicząca Rady Powiatu |
Gmina Węgorzewo
|
2. |
Balewicz Wioletta
|
Miasto Węgorzewo |
3.
|
Bejnar Anna
|
Gmina Węgorzewo
|
4.
|
Czapski Waldemar
|
Miasto Węgorzewo
|
5.
|
Fliszkiewicz Andrzej
|
Gmina Pozezdrze
|
6.
|
Kalafarski Andrzej
|
Miasto Węgorzewo
|
7.
|
Myszczyńska Katarzyna
|
Gmina Węgorzewo
|
8.
|
Nowacki Robert
|
Gmina Pozezdrze
|
9.
|
Pawlik Józef
|
Gmina Węgorzewo
|
10.
|
Elżbieta Iwona Rapita
|
Gmina Budry
|
11.
|
Soćko Joanna
|
Gmina Pozezdrze
|
12.
|
Szałko Agnieszka
|
Miasto Węgorzewo
|
13.
|
Wróblewski Tomasz
|
Miasto Węgorzewo
|
14.
|
Wysoczarski Józef Wiceprzewodniczący Rady Powiatu |
Miasto Węgorzewo
|
15.
|
Maciej Andrzej Zmitrowicz
|
Miasto Węgorzewo
|
KOMPETENCJE RADY POWIATU W WĘGORZEWIE
Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:
- stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,
- wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,
- powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu,
- stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej,
- uchwalanie budżetu powiatu,
- rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu,
- podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
- zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,
- emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
- zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
- ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,
- zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
- tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,
- tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,
- współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,
- tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych, o których mowa w art. 5,
- określanie wysokości sumy, do której zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
- podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych,
- uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
- uchwalanie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
- uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
- podejmowanie uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu,
- podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
- podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu.
Uchwały rady i zarządu powiatu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady (zarządu), w głosowaniu jawnym, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Węgorzewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Administrator |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-11-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Administrator |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-11-27 21:01:42 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Karol Kładko |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-11-27 21:01:55 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Adrian Cyrych |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-06-13 11:55:47 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 44021 raz(y) |