ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnianie kopii mapy ewidencji gruntów i budynków, raportów, zbiorów danych bazy EGiB, innych materiałówDrukuj informacjęSprawa: Udostępnianie kopii mapy ewidencji gruntów i budynków, raportów, zbiorów danych bazy EGiB, innych materiałów

Szczegóły informacji

Udostępnianie kopii mapy ewidencji gruntów i budynków, raportów, zbiorów danych bazy EGiB, innych materiałów

Wydział: Wydział Geodezji i Nieruchomości

Ogłoszono dnia: 2015-06-03 09:07:50

Termin załatwienia

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu jednego miesiąca w przypadku sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego. Nie później niż w ciągu dwóch miesięcy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.

Osoba kontaktowa

Urszula Szukiel, Wioleta Baran

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Wydział Geodezji i Nieruchomości
Ewidencja Gruntów i Budynków
pokój nr 5

Telefon kontaktowy

87-427-76-34, 87-427-76-33

Adres e-mail

\ewidencjagruntow@powiatwegorzewski.pl
ewidencjagruntow1@powiatwegorzewski.pl

Sposób załatwienia

Wnioski w postaci papierowej
  • Bezpośrednio w siedzibie urzędu
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
ul. 3 Maja 17 B
11-600 Węgorzewo
Wydziale Geodezji i Nieruchomości
Ewidencja gruntów i budynków
pokój nr 5
  • Korespondencyjnie na adres
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
ul. 3 Maja 17 B
11-600 Węgorzewo
 
Wnioski w postaci elektronicznej
  • Poprzez e-usługę SIP Starostwa Powiatowego w Węgorzewie
  • Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą o adresie: /20p0ln3gh4/SkrytkaESP
Adres portalu: https://epuap.gov.pl
 
Instrukcje i podręczniki: ePUAP - instrukcje i podręczniki
Wniosek musi zostać opatrzony podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAPlub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
 
Podania, żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia wniesione na adres zwykłej poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

Miejsce odbioru

  • Starostwo Powiatowe w Węgorzewie, Wydział Geodezji i Nieruchomości, Ewidencja Gruntów i Budynków (pokój nr 5)
  • wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej na wskazany we wniosku adres
  • Dokumenty w postaci elektronicznej mogą być przekazywane poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (platforma ePUAP)oraz e-mail (w przypadku poczty internetowej e-mail z zachowaniem ochrony danych osobowych szyfrowanie hasłem przekazywanym telefonicznie lub w inny odrębny sposób).

Wymagane Dokumenty

  • Wypełniony wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego formularz P wraz z właściwym załącznikiem
  • Formularz P + P1 - mapa ewidencji gruntów i budynków
  • Formularz P + P2 - zbiory danych bazy danych EGIB w postaci elektronicznej
  • Formularz P + P6 - raporty tworzone na podstawie bazy danych EGiB (rejestry, kartoteki, wykazy)
  • Formularz P + P7 - inne materiały (kopie materiałów PZGiK)
  • Pełnomocnictwo lub upoważnienie do zamówienia i odbioru dokumentów
    Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika. Wówczas pełnomocnik musi dołączyć do wniosku oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo w postaci dokumentu elektronicznego winno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
  • W przypadku gdy wniosek obejmuje dostęp do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością (dotyczy udostępniania zbiorów danych - formularz P+P2 lub raportów z bazy danych EGiB – formularz P+P6)
    a wnioskodawca nie jest właścicielem/władającym nieruchomości objętej wnioskiem, konieczne jest wykazanie  interesu prawnego. Należy wskazać przepis prawa i okoliczności faktyczne będące przesłankami zastosowania przepisu prawa materialnego, oraz załączyć odpowiednie dokumenty.

Czas realizacji

  • Kompletne wnioski złożone na obowiązujących formularzach, przyjęte bezpośrednio w pokoju nr 5 w siedzibie starostwa realizowane są w tym samym dniu.
  • Wnioski nieprawidłowo wypełnione, wymagające aktualizacji baz danych przed wydaniem dokumentu, wymagające analizy pod względem formalno- prawnym (w związku z koniecznością przeanalizowania załączników do wniosku lub interesu prawnego w dostępie do danych) realizowane są w ciągu 5-15 dni roboczych.
  • W przypadku zamówień: skomplikowanych, dotyczących dużych obszarów lub dużej liczby kopii, wymagających uzyskania dodatkowych wyjaśnień, przeprowadzenia aktualizacji zapisów w ewidencji gruntów, przeanalizowania załączników do  wniosku lub interesu prawnego w dostępie do danych, termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.

Opłaty

  • Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu oraz za sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencyjnego określa ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne.
    Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
    Płatności można dokonać wyłącznie po otrzymaniu Dokument Obliczenia Opłaty. Prosimy o niedokonywanie przedpłat.
  • W przypadku wniosków składanych osobiście opłatę można uiścić w pokoju nr 25 – wyłącznie za pomocą kart płatniczych.
  • Zależnie od sposobu złożenia wniosku Dokument Obliczenia Opłaty może być przesłany na indywidualne konto przez ePUAP, lub adres e-mail wskazany we wniosku.

    Opłata skarbowa z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa:
  • 17 zł – od każdego stosunku pełnomocnictwa z wyłączeniem zwolnień przewidzianych w Ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego w Węgorzewie lub przelewem na konto: 85 1020 4753 0000 0102 0006 0350
Nie dotyczy pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

W przypadku sporu co do zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty organ wydaje decyzję administracyjną, na którą przysługuje odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego Województwa Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Starosty Węgorzewskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia.

Uwagi

W przypadku niejasności, dodatkowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Geodezji i Nieruchomości.
W przypadku uzupełnienia dokumentu w formacie .xls nie należy modyfikować i usuwać elementów wniosku.

Podstawa prawna

W przypadku niejasności, dodatkowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Geodezji i Nieruchomości.
W przypadku uzupełnienia dokumentu w formacie .xls  oraz w formacie .doc nie należy modyfikować i usuwać elementów wniosku.
Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji
  • stawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
  • rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych — RODO).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Szwajłyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-06-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Szukiel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-06-03 09:06:17
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-06-03 09:07:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Rafał Gasik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-23 09:04:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5167 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony