ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zadania Wydziałów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-02 18:17:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Wydział Finansowy

Wydział Finansowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo-księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne Powiatu, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
 
Zadania Wydziału Finansowego:
 
  1. Opracowanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu.
  2. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych.
  3. Windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa.
  4. Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.
  5. Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
  6. Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków.
  7. Prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
  8. Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa.
  9. Prowadzenie obsługi finansowej.
  10. Obsługa finansowo – księgowa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym 
    oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  11. Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi.
  12. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
  13. Przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
  14. Zapewnienie prawidłowego ewidencjonowania mieniem powiatu.
  15. Współpraca z merytorycznymi wydziałami i jednostkami powiatowymi w opracowaniu części finansowej wniosków 
    o subwencje, dotacje, pożyczki, kredyty inwestycyjne i inne źródła zasilania.

 

Wydział Geodezji i Nieruchomości

Wydział Geodezji i Nieruchomości  zajmuje się: 
  1. gospodarowaniem nieruchomościami,
  2. wywłaszczaniem nieruchomości,
  3. ochroną gruntów rolnych,
  4. realizacją zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej przy pomocy Geodety Powiatowego.
 Zadania Wydziału Geodezji i Nieruchomości

 1. W zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu i Skarbu Państwa:

  1. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
  2. prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości powiatu i Skarbu Państwa,
  3. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych,
  4. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
  5. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własności Skarbu Państwa i powiatu dokonywanych z urzędu,
  6. prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego,
  7. przygotowywanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody,
  8. przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody,
  9. przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody,
  10. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu,
  11. zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności,
  12. prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości,
  13. podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych,
  14. zaliczanie wartości mienia nieruchomego pozostawionego za granicą na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży działki budowlanej i położonych na niej budynków lub lokali stanowiących własność Skarbu Państwa osobom, które w związku z wojną rozpoczętą 1939 r. pozostawiły nieruchomości na terenach nie wchodzących w skład obecnego obszaru państwa,
  15. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętej na cele reformy rolnej,
  16. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu własności nieruchomości,
  17. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazywaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe,
  18. prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem, o wygaśnięcia dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa,
  19. prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnego przekazywania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  20. występowanie do Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych,
  21. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności,
  22. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę,
  23. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej,
  24. przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa,
  25. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe.

2. W zakresie geodezji, kartografii i gospodarki gruntami rolnymi i leśnymi:

  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  2. koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenów,
  3. zakładanie osnów szczegółowych,
  4. zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
  5. prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
  6. prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych grawimetrycznych i magnetycznych,
  7. prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
  8. wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych oraz odpisów aktów notarialnych,
  9. wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego,
  10. zapewnienie gminom oraz ARIMR nieodpłatnego bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków.
  11. sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
  12. przedkładanie Radzie do zatwierdzenia rocznego projektu planu oraz sprawozdania z wykonania zadań gospodarowania Powiatowym Funduszem Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
  13. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem kary grzywny na osoby nie przestrzegające przepisów Prawa geodezyjnego i kartograficznego,
  14. prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji,
  15. przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania,
  16. prowadzenie spraw związanych z nakazaniem właścicielowi gruntów zalesienia, zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją,
  17. przygotowywanie decyzji nakładającej na osobą powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązkowi ich rekultywacji
  18. przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  19. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie,
  20. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie,
  21. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych
  22. ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie,
  23. ustalenie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie,
  24. przygotowywanie decyzji zatwierdzających uproszczone plany zagospodarowania gruntów leśnych, lasów i nieużytków przeznaczonych do zalesienia opracowanych przez organy spółki wspólnoty gruntowej.

 

Wydział Komunikacji

Zadania Wydziału Komunikacji 
1. W zakresie ruchu drogowego:
  1. prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych,
  2. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych, także w przypadku wywozu pojazdu na granicę, jeżeli pojazd został zbyty za granicę, lub zarejestrowany za granicą
  3. przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
  4. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
  5. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
  6. wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
  7. kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, gdy pojazd uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, a także pojazd skierowany przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji, pojazd w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, pojazd który ma być używany jako taksówka bagażowa lub osobowa, pojazd uprzywilejowany, pojazd do nauki jazdy, pojazd sprowadzony z zagranicy i noszący ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, pojazd dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
  8. przeprowadzanie egzaminu w celu uzyskania uprawnień do kierowania taksówką
  9. kierowanie na kontrolne sprawdzanie kwalifikacji w zakresie odpowiedniej kategorii prawa jazdy,
  10. kierowanie na badanie lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia (przeprowadzania procedury administracyjnej),
  11. przyjmowanie od policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  12. zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
  13. przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy (przeprowadzanie procedury administracyjnej)
  14. przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, dowódcę jednostki wojskowej,
  15. zatrzymanie prawa jazdy w przypadkach określonych w ustawie,
  16. cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz przywrócenie kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaleniu przyczyn, które spowodowały cofnięcie,
  17. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych
  18. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
  19. przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu zakazu pędzenia zwierząt na drogach,
  20. przyjmowanie zawiadomień od właścicieli pojazdów zarejestrowanych o nabyciu, zbyciu i zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym,
  21. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
  22. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
  23. przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zgubieniu, zmiany danych i zniszczeniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy, przyjmowanie wtórników praw jazdy w przypadku odnalezienia oryginału,
  24. przygotowywanie projektu uchwały Radu Powiatu o wprowadzeniu obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulce,
  25. wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy i rejestrowanych po raz pierwszy w kraju,
  26. wydawanie upoważnień do przeprowadzania badań technicznych dla stacji kontroli pojazdów,
  27. przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
  28. wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
  29. wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
  30. dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów,
  31. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad instruktorami
  32. nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdom w przypadkach określonych w ustawie,
  33. wydawanie kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych,
  34. udostępnianie danych z ewidencji kierowców uprawnionym podmiotom,
  35. czasowe wycofywanie pojazdów z ruchu.

2. W zakresie prawa przewozowego:

  1. koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
  2. ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
  3. nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego, gdy jest niezbędne z uwagi na obronność lub bezpieczeństwo państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej,
  4. określanie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu,
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przepisów porządkowych w zakresie koordynacji rozkładów jazdy,
  6. prowadzenie prac w zakresie wydawania zezwoleń oraz licencji na krajowy transport drogowy,
  7. uzgadnianie zezwoleń na wydawanie zaświadczeń potwierdzających przewozy drogowe na potrzeby własne,
  8. uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty lub województwa sąsiadujące, 

Wydział Organizacyjny

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę Rady, Komisji, Zarządu i Starosty, prowadzi sprawy obywatelskie, kadrowe. 
Zadania Wydziału Organizacyjnego
1. W zakresie obsługi biurowej Rady Powiatu i Komisji Rady:
  1. gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i Komisji,
  2. przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
  3. protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji,
  4. prowadzenie rejestru:
    1. uchwały Rady,
    2. wniosków i opinii Komisji,
    3. interpelacji i wniosków radnych.
  5. przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych zainteresowanym Naczelnikom Wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
  6. przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
  7. udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
  8. prowadzenie prac związanych z zabezpieczeniem od strony organizacyjno - technicznej, prawidłowego przeprowadzenia wyborów do Rady Powiatu.

2. W zakresie obsługi biurowej Zarządu i Starosty:

  1. obsługa posiedzeń Zarządu,
  2. koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
  3. prowadzenie sekretariatów Starosty i członków Zarządu,
  4. zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.

3.W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

  1. opracowywanie projektu nowelizacji Statutu Powiatu,
  2. opracowywanie projektów zmian regulaminu organizacyjnego i pracy Starostwa i aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
  3. inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
  4. wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  5. prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spaw w imieniu Starosty,
  6. przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.

4. W zakresie kontroli:

  1. prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania Wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty,
  2. kontrola realizacji przez Wydziały wniosków pokontrolnych,
  3. udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych,
  4. analiza materiałów pokontrolnych i opracowywanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działania Starostwa,
  5. sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.

5. W zakresie petycji, skarg i wniosków:

  1. przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg i wniosków.

6. W zakresie spraw kadrowych:

  1. prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powoływanych przez Starostę,
  2. wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i prowadzenie stosownych rejestrów,
  3. prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
  4. koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
  5. nadzorowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej przestrzegania w Starostwie tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy,
  6. sporządzanie sprawozdań statystycznych,
  7. kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych,
  8. wyrażanie zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym i wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę.

7. W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:

  1. opracowywanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału,
  2. administrowanie budynkami Starostwa,
  3. koordynacja działań z zakresu informatyki w Starostwie,
  4. zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
  5. prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
  6. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
  7. załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkami i tablicami,
  8. gospodarowanie taborem samochodowym,
  9. wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa,
  10. zabezpieczanie informacji wizualnej dla interesantów,
  11. prowadzenie biblioteki oraz archiwum Starostwa,
  12. zabezpieczenie łączności telefonicznej i alarmowej,
  13. wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
  14. prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.

8. W zakresie spraw obywatelskich:

  1. przygotowywanie pozwoleń w drodze decyzji administracyjnej na przeprowadzenie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę,
  2. przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie zużytkowania zebranych ofiar oraz o ogłoszeniu w prasie,
  3. podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowanych przedsięwzięć zabezpieczania imprezy masowej,
  4. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
  5. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia
  6. sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji,
  7. powadzenie ewidencji fundacji,
  8. organizowanie i przeprowadzenie poboru,
  9. prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
  10. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej,
  11. sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu. 

 

Wydział Środowiska i Budownictwa

 
Zadania Wydziału Środowiska i Budownictwa
I. W zakresie gospodarki wodnej:
  1. prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegu dla cieków naturalnych, jezior i innych naturalnych zbiorników wodnych z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, wód granicznych i śródlądowych dróg wodnych,
  2. wydawanie decyzji dotyczących szczegółowych zakresów i terminów w sprawie utrzymywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
  3. prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej oraz przeciwdziałania skutkom suszy,
  4. wydawanie decyzji dotyczących nakazu usunięcia drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych,
  5. wydawanie decyzji dotyczących przywrócenia stanu poprzedniego w przypadku wykonania na wale przeciwpowodziowym lub w jego pobliżu albo na obszarze bezpośredniego zagrożenia powodzią robót utrudniających ochronę przed powodzią – na koszt tego, kto je wykonał,
  6. wydawanie decyzji dotyczących ustanowienia strefy ochronnej urządzeń pomiarowych służb państwowych,
  7. wydawanie pozwoleń wodnoprawnych,
  8. prowadzenie spraw dotyczących wygaśnięcia, cofnięcia, ograniczenia, lub zmiany pozwolenia wodnoprawnego, a także orzeczenia o przeniesieniu prawa własności urządzenia wodnego na własność właściciela wody,
  9. prowadzenie spraw dotyczących wezwań zakładu do usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej, w wyniku których może powstać stan zagrażający życiu, zdrowiu ludzi albo zwierząt lub środowisku,
  10. wydawanie decyzji w sprawie zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia statutu spółki wodnej,
  11. wydawanie decyzji w sprawie włączenia zakładu do spółki wodnej,
  12. wydawanie decyzji w sprawie wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej od osób nie będących członkami spółki, a odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniających się do zanieczyszczania wody,
  13. wydawanie decyzji dotyczących nieważności całości lub części uchwały organów spółki wodnej, w przypadku uchwały sprzecznej z prawem lub statutem,
  14. wydawanie decyzji dotyczących rozwiązania zarządu spółki wodnej i wyznaczenie osoby pełniącej jego obowiązki,
  15. wydawanie decyzji dotyczących rozwiązania spółki wodnej,
  16. wydawanie decyzji dotyczących ustanowienia zarządu komisarycznego spółki wodnej na czas oznaczony,
  17. prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem likwidatora w przypadku rozwiązania spółki wodnej,
  18. ustalanie wysokości wynagrodzenia dla likwidatora na koszt spółki,
  19. wydawanie wniosków w sprawie wykreślenia spółki wodnej z katastru wodnego,
  20. ustalanie wysokości odszkodowania w sprawie odpowiedzialności za szkody, które są następstwem pozwolenia wodnoprawnego,

II. W zakresie ochrony i kształtowania środowiska:

  1. sporządzanie powiatowych programów ochrony środowiska,
  2. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
  3. prowadzenie spraw związanych z rekultywacją gleb, na których występuje zanieczyszczenie,
  4. wydawanie decyzji dotyczących kosztów rekultywacji (wysokość, sposób uiszczania opłat),
  5. wydawanie decyzji w sprawie nałożenia na podmiot władający ziemią obowiązku prowadzenia pomiarów zawartości substancji w glebie lub ziemi,
  6. prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi,
  7. prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby i ziemi,
  8. prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem lub zakazem używania jednostek pływających na określonych zbiornikach wodnych,
  9. prowadzenie oceny stanu akustycznego środowiska,
  10. sporządzanie map akustycznych i przekazywanie ich odpowiednim organom,
  11. wydawanie decyzji o wysokości odszkodowania w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska,
  12. wydawanie pozwoleń zintegrowanych,
  13. prowadzenie spraw dotyczących wygaśnięcia, cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia zintegrowanego,
  14. wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
  15. prowadzenie spraw związanych z wygaśnięciem, cofnięciem lub ograniczeniem pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
  16. wydawanie pozwoleń na emitowanie pól elektromagnetycznych,
  17. wydawanie decyzji o obowiązku sporządzenia i przedłożenia przez podmiot prowadzący instalację przeglądu ekologicznego,
  18. nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych w przypadku niewystarczających środków będących w dyspozycji Starosty w celu prowadzenia akcji na rzecz ochrony życia i zdrowia ludzi oraz środowiska przed skutkami awarii,
  19. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem dla jednostek organizacyjnych i osób fizycznych obowiązku usunięcia przyczyn szkodliwego oddziaływania na środowisko i przywrócenie środowiska do stanu właściwego; w razie braku możliwości wykonania tego obowiązku ustala się wysokość kwoty pieniężnej na rzecz właściwego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
  20. kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska i sporządzanie raportów z czynności kontrolnych,
  21. występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenie przeciw przepisom o ochronie środowiska,
  22. występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań będących w jego kompetencji, w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów o ochronie środowiska,
  23. podawanie do publicznej wiadomości zatwierdzonego przez radę powiatu zestawienia przychodów i wydatków powiatowego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
  24. prowadzenie bazy danych dotyczącej: okresowych badań jakości gleby i ziemi, oceny stanu akustycznego środowiska i map akustycznych oraz terenów zagrożonych hałasem,

III. W zakresie postępowania z odpadami:

  1. opracowywanie planów gospodarki odpadami,
  2. opiniowanie wojewódzkich i gminnych planów gospodarki odpadami,
  3. opracowywanie sprawozdań z realizacji planu gospodarki odpadami,
  4. wydawanie decyzji dotyczącej programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
  5. prowadzenie spraw związanych z gromadzeniem informacji o wytwarzanych odpadach i sposobu gospodarowania nimi,
  6. wydawanie decyzji na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
  7. wydawanie decyzji na zbieranie lub transport odpadów,
  8. wydawanie decyzji dotyczących instrukcji eksploatacji składowiska odpadów i przenoszenie tej decyzji na rzecz innej osoby,
  9. wydawanie decyzji dotyczących zamknięcia składowiska odpadów lub jego wydzielonej części,

IV. W zakresie rybactwa śródlądowego:

  1. wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego,
  2. wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczonej do śródlądowych wód żeglownych,
  3. wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych, na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie,
  4. rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
  5. wnioskowanie o powołanie Społecznej Straży Rybackiej,

V. W zakresie gospodarki leśnej:

  1. nadzór nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
  2. wydawanie decyzji określających zadania właścicieli lasów w celu zapewnienia powszechnej ochrony lasów,
  3. wydawanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy występują w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów,
  4. prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów odnowienia lub przebudowy drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane oddziaływaniem gazów i pyłów przemysłowych bez możliwości ustalenia winnego oraz w przypadku pożarów lub innych klęsk żywiołowych,
  5. prowadzenie spraw dotyczących zmiany lasu na użytek rolny w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
  6. prowadzenie spraw dotyczących przyznania dotacji z budżetu państwa na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
  7. cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
  8. składanie do wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny
  9. ustalanie zadań z zakresu gospodarki leśnej dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów,
  10. zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych i rozpatrywanie wniosków i zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów,
  11. nadzór wykonania zatwierdzonych uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
  12. wydawanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasów w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu,
  13. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem w zarząd Lasów Państwowych gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  14. wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych budynków i budowli wraz z gruntem niezbędnym do korzystania z nich, będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej,
  15. opiniowanie rocznego planu zalesiania gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

VI. W zakresie przeznaczania gruntów rolnych do zalesiania:

  1. określanie ogólnej powierzchni gruntów rolnych, które mogą być przeznaczone do zalesienia na obszarze powiatu,
  2. rozpatrywanie wniosków i wydawanie decyzji dotyczących przeznaczenia gruntów rolnych do zalesienia,
  3. wydawanie decyzji stwierdzającej prowadzenie przez właściciela gruntu uprawy leśnej,
  4. wypłata ekwiwalentu za wyłączenie gruntu z upraw rolnych i prowadzenie uprawy leśnej,
  5. dokonywanie oceny udatności upraw,

VII. W zakresie organizacji hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich:

  1. wydawanie decyzji o dopuszczeniu reproduktora do rozrodu naturalnego,

VIII. W zakresie prawa łowieckiego:

  1. wydawanie zezwoleń, w szczególnych przypadkach na odstępstwa od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
  2. wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców,
  3. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawieniem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
  4. wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny w przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej.

IX. W zakresie ochrony przyrody:

  1. prowadzenie rejestru o przetrzymywaniu roślin i zwierząt oraz ich uprawie i hodowli podlegających ograniczeniom na podstawie umów międzynarodowych,
  2. popularyzowanie ochrony przyrody,
  3. opiniowanie projektów planu ochrony przyrody,
  4. uzgadnianie zamierzeń utworzenia parku krajobrazowego,
  5. prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo – krajobrazowych,
  6. wydawanie decyzji o zmianie przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew,
  7. sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystywania zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne i fizyczne,
  8. nadawanie uprawnień społecznych opiekunów przyrody,
  9. przygotowanie planu wyrębu drzew w pasie drogowym.

X. W zakresie prawa geologicznego i górniczego - przy pomocy Geologa Powiatowego:

  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2ha i przewidywanym wydobyciu w roku kalendarzowym nie przekraczającym 20 000m³ jeżeli działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych,
  2. przeniesienie koncesji, za zgodą przedsiębiorcy na rzecz , którego została wydana na rzecz innego podmiotu,
  3. odmowa udzielenia koncesji,
  4. cofanie koncesji bez odszkodowania w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy,
  5. wydawanie decyzji stwierdzających wygaśnięcie koncesji,
  6. wydawanie decyzji o zmianie koncesji bez odszkodowania w razie istotnych zmian projektu zagospodarowania złoża,
  7. ustalanie opłat za prowadzenie działalności bez wymaganej koncesji lub z rażącym jej naruszeniem,
  8. wydawanie decyzji zobowiązujących przedsiębiorcę do wykonania obmiaru wyrobisk kopalin pospolitych w innym terminie niż przewiduje ustawa,
  9. gromadzenie, archiwizowanie i przetwarzanie danych geologicznych,
  10. wydawanie decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych, które nie wymagają uzyskania koncesji,
  11. wydawanie nakazów wykonania dodatkowych prac pomiarowych,
  12. wydawanie decyzji zatwierdzających dokumentację geologiczną oraz gromadzenie informacji uzyskiwanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
  13. wyrażanie zgody na przeniesienie przez przedsiębiorcę przysługujących mu praw do informacji uzyskanych w wyniku prowadzonych prac geologicznych

XI. W zakresie ochrony zwierząt:

  1. prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na utworzenie ogrodu zoologicznego,
  2. przeprowadzanie kontroli wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych oraz odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.

XII. W zakresie prawa budowlanego:

  1. Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru techniczno - budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania terenu z ustaleniami wynikającymi
    z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska.
  2. Realizowanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru techniczno - budowlanego w zakresie zapewnienia warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach.
  3. Wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:
    • zgodności rozwiązań architektoniczno - budowlanych z przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
    • właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
  4. Kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, uprawnień do pełnienia tych funkcji, ( tylko projektanci ).
  5. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów techniczno - budowlanych.
  6. Przygotowanie decyzji o obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego.
  7. Wydawanie pozwoleń na budowę.
  8. Przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę.
  9. Zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.
  10. Przyjmowanie zgłoszenia o rozbiórce nie objętej obowiązkiem uzyskania pozwolenia.
  11. Nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.
  12. Nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym ( w zakresie kompletności projektu ) i zatwierdzanie projektu budowlanego.
  13. Stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę.
  14. Prowadzenie rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę i przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę.
  15. Przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby.
  16. Przygotowywanie i wydanie dzienników budów
  17. Przygotowywanie decyzji o zmianie jej za zgodą stron.
  18. Nakładanie obowiązku geodezyjnego wyznaczenia w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w stosunku do obiektów wymagających zgłoszenia.
  19. Rozstrzygnięcie o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokal lub nieruchomości oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomości.
  20. Przygotowywanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego.
  21. Uzgadnianie rozwiązań projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych w zakresie:
    • linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od stron dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych,
    • przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzanych poza granicę terenu zamkniętego, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego
  22. Przygotowywanie pozwoleń na budowę składowisk odpadów.

 

Samodzielne stanowisko ds. edukacji i promocji zdrowia

Samodzielne stanowisko ds. edukacji i promocji zdrowia  zajmuje się organizacją szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie, powiatowych bibliotek publicznych, powiatowych schronisk młodzieżowych, kierowaniem młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii, upowszechnianiem i organizacją kultury promocją i ochroną zdrowia.
Do podstawowych zadań Stanowiska  należy:
1. W zakresie edukacji:
  1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym szkolnych schronisk młodzieżowych;
  1. zapewnienie warunków kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
  2. przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych;
  3. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, występowanie o nagrody i odznaczenia.
  4. przygotowanie informacji z zakresu średnich wynagrodzeń nauczycieli
  5. powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
  6. prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki;
  7. opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego;
  8. przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły przez osobę prawną lub fizyczną;
  9. opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną;
  10. monitorowanie gospodarki finansowej szkół publicznych;
  11. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  12. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  13. przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym, kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji;
  14. przygotowywanie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy, coroczna aktualizacja przyznawanych dodatków dla dyrektorów szkół i placówek;
  15. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, powoływanie i obsługa komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego, udział w jej pracach, wydanie zaświadczenia i aktu nadania stopnia awansu zawodowego;
  16. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
  17. prowadzenie spraw w zakresie oceny dyrektora szkoły lub placówki
  18. prowadzenie powiatowego Systemu Informacji Oświatowej (SIO).
  19. prowadzenie spraw związanych ze skierowaniem uczniów do MOW, MOS i nauczania specjalnego
  20. prowadzenie spraw związanych ze stypendiami Powiatu Węgorzewskiego
  21. koordynowanie naboru do szkól ponadgimnazjalnych.
 2. W zakresie kultury:
  1. przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
  2. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury,
  3. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
  4. załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych
  5. ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
  6. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
  7. współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych,
  8. sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie kultury.
3. W zakresie promocji i ochrony zdrowia:
  1. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.
  2. organizacja konkursu na stanowisko zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem.
  3. przygotowanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej.
  4. przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
  5. wnioskowanie do projektu planu ratownictwa medycznego opracowanego przez wojewodę.
  6. sporządzanie informacji i sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z programów ochrony zdrowia i NPZ, współpraca z gminami w tym zakresie
  7. współpraca z Powiatowym i Wojewódzkim Państwowym Inspektorem Sanitarnym

Referat Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej

Zadania Referatu Zarządzania Kryzysowego i Obrony Cywilnej 
1. W zakresie zarządzania kryzysowego:
  1. Opracowanie, aktualizacja oraz nadzór nad realizacją zadań wynikających z „Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego” powiatu węgorzewskiego;
  2. Organizowanie działań i zabezpieczenie prac „Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego”;
  3. Organizowanie na szczeblu Powiatu ćwiczeń PZZK, służb, inspekcji i straży;
  4. Monitorowanie zagrożeń na terenie powiatu węgorzewskiego;
  5. Dokonywanie oceny ryzyka wystąpienia zagrożeń na terenie powiatu węgorzewskiego;
  6. Aktualizacja baz danych dotyczących sił i środków na szczeblu powiatu wykorzystywanych w sytuacjach kryzysowych;
  7. Nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania systemu łączności radiowej, telefonicznej i mailowej na szczeblu powiatu;
  8. Organizacja systemu monitorowania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania;
  9. Organizacja prac „Komisja Bezpieczeństwa” przy Staroście węgorzewskim;

2. W zakresie zadań obronnych:

  1. Aktualizacja i nadzór nad realizacją zadań wynikających z „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu” na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
  2. Organizacja i nadzór nad działaniem służby „Stałego Dyżuru”;
  3. Kierowanie przebiegiem „Akcji kurierskiej na terenie powiatu”;
  4. Organizacja prac punktu kontaktowego HNS (Host Nation Suport – wsparcie przez państwo gospodarza) na terenie Powiatu. Reprezentowanie Starostwa Powiatowego w Węgorzewie w kontaktach z przedstawicielami wojsk własnych i sojuszniczych przebywających na terenie powiatu;
  5. Realizacja świadczeń na rzecz obrony RP w starostwie;
  6. Realizacja zadań obronnych stojących przed powiatem i starostwem;

3. W zakresie obrony cywilnej:

  1. Realizacja zadań wynikających z „Planu Obrony Cywilnej Powiatu”;
  2. Organizowanie na szczeblu Powiatu ćwiczeń formacji Obrony Cywilnej;
  3. Nadzorowanie szkolenia formacji Obrony Cywilnej na szczeblu powiatu;
  4. Bieżąca aktualizacja baz danych dotyczących sprzętu i materiałów obrony cywilnej;
  5. Organizowanie i nadzór nad „Powiatowym Systemem Wykrywania i Alarmowania” oraz działaniem „Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania”, prowadzenie powiatowych treningów SWA ;
  6. Prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej na szczeblu gmin;
  7. Organizacja systemu monitorowania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania;

 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów  
 
  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
  3. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
     
« powrót do poprzedniej strony