Zadania Wydziałów
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-02 18:17:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji należy:
Wydział Edukacji zajmuje się organizacją szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie, powiatowych bibliotek publicznych, powiatowych schronisk młodzieżowych, realizacją programów stypendialnych ze środków ZPORR, kierowaniem młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii, upowszechnianiem i organizacją kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami kultury fizycznej i związków sportowych, współpracą
z organizacjami pożytku publicznego , promocją i ochroną zdrowia.
z organizacjami pożytku publicznego , promocją i ochroną zdrowia.
Zadania Wydziału Edukacji:
1. W zakresie oświaty:
- realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym szkolnych schronisk młodzieżowych, placówek kształcenia ustawicznego;
- zapewnienie warunków kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
- organizowanie obsługi świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów;
- przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych;
- prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
- powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
- prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki;
- opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego;
- przygotowywanie propozycji składu rady oświatowej działającej przy Radzie Powiatu;
- przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły przez osobę prawną lub fizyczną;
- opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną;
- określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych;
- prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
- przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym;
- coroczne przygotowywanie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy;
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, powoływanie i obsługa komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego, udział w jej pracach, wydanie zaświadczenia i aktu nadania stopnia awansu zawodowego;
- prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
- prowadzenie powiatowego Systemu Informacji Oświatowej (SIO).
2. W zakresie kultury:
- przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
- zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym,
- przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,
- prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury,
- podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
- załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych
- ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
- prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
- współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.
3. W zakresie sportu:
- opracowywanie planów i strategii rozwoju sportu i turystyki w powiecie;
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz Uczniowskich Klubów Sportowych;
- sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie sportu, turystyki i rekreacji;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
- organizowanie zawodów szkolnych o mistrzostwo powiatu;
- organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu;
- popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej;
- współpraca w zakresie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych z klubami, organizacjami i stowarzyszeniami.
4. W zakresie rozwoju i promocji Powiatu:
- opracowywanie materiałów służących monitoringowi strategii rozwoju powiatu;
- przygotowywanie materiałów i narzędzi promocyjnych;
- promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin powiatu węgorzewskiego w kraju i za granicą;
- projektowanie, utrzymanie strony internetowej powiatu, sporządzanie umów i zleceń z administratorem serwera, aktualizowanie informacji;
- współpraca z jednostkami kultury, związkami i stowarzyszeniami w zakresie turystyki i promocji powiatu;
- sporządzanie projektu budżetu dotyczącego promocji i współpracy zagranicznej;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
- współpraca z mediami w zakresie promocji, współpracy zagranicznej i sportu.
5. W zakresie współpracy zagranicznej:
- opracowywanie treści umów i porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi.
- kompleksowa obsługa delegacji zagranicznych w zakresie organizacyjnym i finansowym.
- współpraca z przedstawicielami miast partnerskich w zakresie promocji, współpracy gospodarczej, kultury, sportu i turystyki.
- przesyłanie informacji o powiecie węgorzewskim partnerom zagranicznym.
- organizowanie spotkań, konferencji i prezentacji powiatu touroperatorom krajowym i zagranicznym.
- uczestniczenie w spotkaniach roboczych, rocznicowych i jubileuszowych miast partnerskich.
6. W zakresie promocji i ochrony zdrowia:
- Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.
- Organizacja konkursu na stanowisko zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem.
- Przygotowanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń lub uchwał o zmianie formy gospodarki finansowej samodzielnego zakładu lub o jego likwidacji.
- Przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
- Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz raz przepisów o zakładach opieki zdrowotnej.
- Opracowywanie, aktualizowanie, kontrola realizacji planu zabezpieczenia medycznego na terenie powiatu.