ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zadania Wydziałów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-02 18:17:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji należy:

Wydział Edukacji zajmuje się organizacją szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie, powiatowych bibliotek publicznych, powiatowych schronisk młodzieżowych, realizacją programów stypendialnych ze środków ZPORR, kierowaniem młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii, upowszechnianiem i organizacją kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami kultury fizycznej i związków sportowych, współpracą
z organizacjami pożytku publicznego , promocją i ochroną zdrowia.
Zadania Wydziału Edukacji:
1. W zakresie oświaty:
  1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym szkolnych schronisk młodzieżowych, placówek kształcenia ustawicznego;
  2. zapewnienie warunków kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
  3. organizowanie obsługi świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów;
  4. przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych;
  5. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
  6. powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
  7. prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki;
  8. opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego;
  9. przygotowywanie propozycji składu rady oświatowej działającej przy Radzie Powiatu;
  10. przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły przez osobę prawną lub fizyczną;
  11. opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną;
  12. określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych;
  13. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  14. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  15. przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym;
  16. coroczne przygotowywanie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy;
  17. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, powoływanie i obsługa komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego, udział w jej pracach, wydanie zaświadczenia i aktu nadania stopnia awansu zawodowego;
  18. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
  19. prowadzenie powiatowego Systemu Informacji Oświatowej (SIO).

2. W zakresie kultury:

  1. przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
  2. zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym,
  3. przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,
  4. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury,
  5. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
  6. załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych
  7. ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
  8. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
  9. współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.

3. W zakresie sportu:

  1. opracowywanie planów i strategii rozwoju sportu i turystyki w powiecie;
  2. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz Uczniowskich Klubów Sportowych;
  3. sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie sportu, turystyki i rekreacji;
  4. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
  5. organizowanie zawodów szkolnych o mistrzostwo powiatu;
  6. organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu;
  7. popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej;
  8. współpraca w zakresie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych z klubami, organizacjami i stowarzyszeniami.

4. W zakresie rozwoju i promocji Powiatu:

  1. opracowywanie materiałów służących monitoringowi strategii rozwoju powiatu;
  2. przygotowywanie materiałów i narzędzi promocyjnych;
  3. promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin powiatu węgorzewskiego w kraju i za granicą;
  4. projektowanie, utrzymanie strony internetowej powiatu, sporządzanie umów i zleceń z administratorem serwera, aktualizowanie informacji;
  5. współpraca z jednostkami kultury, związkami i stowarzyszeniami w zakresie turystyki i promocji powiatu;
  6. sporządzanie projektu budżetu dotyczącego promocji i współpracy zagranicznej;
  7. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
  8. współpraca z mediami w zakresie promocji, współpracy zagranicznej i sportu.

5. W zakresie współpracy zagranicznej:

  1. opracowywanie treści umów i porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi.
  2. kompleksowa obsługa delegacji zagranicznych w zakresie organizacyjnym i finansowym.
  3. współpraca z przedstawicielami miast partnerskich w zakresie promocji, współpracy gospodarczej, kultury, sportu i turystyki.
  4. przesyłanie informacji o powiecie węgorzewskim partnerom zagranicznym.
  5. organizowanie spotkań, konferencji i prezentacji powiatu touroperatorom krajowym i zagranicznym.
  6. uczestniczenie w spotkaniach roboczych, rocznicowych i jubileuszowych miast partnerskich.

6. W zakresie promocji i ochrony zdrowia:

  1. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.
  2. Organizacja konkursu na stanowisko zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem.
  3. Przygotowanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej.
  4. Przygotowywanie projektów zarządzeń lub uchwał o zmianie formy gospodarki finansowej samodzielnego zakładu lub o jego likwidacji.
  5. Przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
  6. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz raz przepisów o zakładach opieki zdrowotnej.
  7. Opracowywanie, aktualizowanie, kontrola realizacji planu zabezpieczenia medycznego na terenie powiatu.

Akapit nr - brak tytułu

« powrót do poprzedniej strony