ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zadania Wydziałów

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-08-02 18:17:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Wydziału Edukacji

Wydział Edukacji zajmuje się organizacją szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Węgorzewie, powiatowych bibliotek publicznych, powiatowych schronisk młodzieżowych, realizacją programów stypendialnych ze środków ZPORR, kierowaniem młodzieży do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii, upowszechnianiem i organizacją kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami kultury fizycznej i związków sportowych, współpracą
z organizacjami pożytku publicznego , promocją i ochroną zdrowia.
Zadania Wydziału Edukacji:
1. W zakresie oświaty:
  1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym szkolnych schronisk młodzieżowych, placówek kształcenia ustawicznego;
  2. zapewnienie warunków kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
  3. organizowanie obsługi świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów;
  4. przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych;
  5. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych;
  6. powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
  7. prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki;
  8. opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego;
  9. przygotowywanie propozycji składu rady oświatowej działającej przy Radzie Powiatu;
  10. przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły przez osobę prawną lub fizyczną;
  11. opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną;
  12. określenie zasad gospodarki finansowej szkół publicznych;
  13. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  14. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  15. przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym;
  16. coroczne przygotowywanie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy;
  17. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, powoływanie i obsługa komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego, udział w jej pracach, wydanie zaświadczenia i aktu nadania stopnia awansu zawodowego;
  18. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
  19. prowadzenie powiatowego Systemu Informacji Oświatowej (SIO).

2. W zakresie kultury:

  1. przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne w razie ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
  2. zawiadamianie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym,
  3. przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,
  4. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury,
  5. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
  6. załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych
  7. ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
  8. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,
  9. współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.

3. W zakresie sportu:

  1. opracowywanie planów i strategii rozwoju sportu i turystyki w powiecie;
  2. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych oraz sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz Uczniowskich Klubów Sportowych;
  3. sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie sportu, turystyki i rekreacji;
  4. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
  5. organizowanie zawodów szkolnych o mistrzostwo powiatu;
  6. organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu;
  7. popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej;
  8. współpraca w zakresie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych z klubami, organizacjami i stowarzyszeniami.

4. W zakresie rozwoju i promocji Powiatu:

  1. opracowywanie materiałów służących monitoringowi strategii rozwoju powiatu;
  2. przygotowywanie materiałów i narzędzi promocyjnych;
  3. promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin powiatu węgorzewskiego w kraju i za granicą;
  4. projektowanie, utrzymanie strony internetowej powiatu, sporządzanie umów i zleceń z administratorem serwera, aktualizowanie informacji;
  5. współpraca z jednostkami kultury, związkami i stowarzyszeniami w zakresie turystyki i promocji powiatu;
  6. sporządzanie projektu budżetu dotyczącego promocji i współpracy zagranicznej;
  7. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
  8. współpraca z mediami w zakresie promocji, współpracy zagranicznej i sportu.

5. W zakresie współpracy zagranicznej:

  1. opracowywanie treści umów i porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi.
  2. kompleksowa obsługa delegacji zagranicznych w zakresie organizacyjnym i finansowym.
  3. współpraca z przedstawicielami miast partnerskich w zakresie promocji, współpracy gospodarczej, kultury, sportu i turystyki.
  4. przesyłanie informacji o powiecie węgorzewskim partnerom zagranicznym.
  5. organizowanie spotkań, konferencji i prezentacji powiatu touroperatorom krajowym i zagranicznym.
  6. uczestniczenie w spotkaniach roboczych, rocznicowych i jubileuszowych miast partnerskich.

6. W zakresie promocji i ochrony zdrowia:

  1. Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru.
  2. Organizacja konkursu na stanowisko zastępcy kierownika zakładu w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem.
  3. Przygotowanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej.
  4. Przygotowywanie projektów zarządzeń lub uchwał o zmianie formy gospodarki finansowej samodzielnego zakładu lub o jego likwidacji.
  5. Przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa.
  6. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz raz przepisów o zakładach opieki zdrowotnej.
  7. Opracowywanie, aktualizowanie, kontrola realizacji planu zabezpieczenia medycznego na terenie powiatu.

Wydział Finansowy

Wydział Finansowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo-księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne Powiatu, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
 
Zadania Wydziału Finansowego:
 
  1. Opracowanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz wykonania budżetu.
  2. Nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych.
  3. Windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa.
  4. Sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.
  5. Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
  6. Prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków.
  7. Prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
  8. Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa.
  9. Prowadzenie obsługi finansowej.
  10. Obsługa finansowo – księgowa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym 
    oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
  11. Współdziałanie z bankami i organami skarbowymi.
  12. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.
  13. Przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
  14. Zapewnienie prawidłowego ewidencjonowania mieniem powiatu.
  15. Współpraca z merytorycznymi wydziałami i jednostkami powiatowymi w opracowaniu części finansowej wniosków 
    o subwencje, dotacje, pożyczki, kredyty inwestycyjne i inne źródła zasilania.

 

Wydział Komunikacji

Zadania Wydziału Komunikacji 
1. W zakresie ruchu drogowego:
  1. prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów, wydawaniem dowodów i tablic rejestracyjnych,
  2. prowadzenie spraw związanych z czasową rejestracją pojazdów, wydawaniem pozwoleń czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych, także w przypadku wywozu pojazdu na granicę, jeżeli pojazd został zbyty za granicę, lub zarejestrowany za granicą
  3. przyjmowanie pozwoleń czasowych i tymczasowych tablic rejestracyjnych po upływie terminu czasowej rejestracji,
  4. wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrzeżeń o szczególnych warunkach określonych przepisami prawa, od których zależy używanie pojazdu,
  5. dokonywanie wpisów w karcie pojazdu o nabyciu lub zbyciu pojazdu oraz zmian danych w dowodzie rejestracyjnym,
  6. wyrejestrowanie pojazdów w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu, kradzieży pojazdu, wywozu pojazdu z kraju, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub zbyty za granicą,
  7. kierowanie pojazdów do dodatkowego badania technicznego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, gdy pojazd uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, a także pojazd skierowany przez starostę w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji, pojazd w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, pojazd który ma być używany jako taksówka bagażowa lub osobowa, pojazd uprzywilejowany, pojazd do nauki jazdy, pojazd sprowadzony z zagranicy i noszący ślady uszkodzeń lub którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, pojazd dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług,
  8. przeprowadzanie egzaminu w celu uzyskania uprawnień do kierowania taksówką
  9. kierowanie na kontrolne sprawdzanie kwalifikacji w zakresie odpowiedniej kategorii prawa jazdy,
  10. kierowanie na badanie lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia (przeprowadzania procedury administracyjnej),
  11. przyjmowanie od policji oraz jednostki upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych zatrzymanego dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
  12. zwracanie dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) po ustaniu przyczyny uzasadniającej jego zatrzymanie,
  13. przyjmowanie od policji zatrzymanego prawa jazdy (przeprowadzanie procedury administracyjnej)
  14. przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd, dowódcę jednostki wojskowej,
  15. zatrzymanie prawa jazdy w przypadkach określonych w ustawie,
  16. cofnięcie uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym oraz przywrócenie kierowcy uprawnienia do kierowania pojazdem silnikowym po ustaleniu przyczyn, które spowodowały cofnięcie,
  17. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych
  18. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny,
  19. przygotowywanie projektu uchwały Rady Powiatu o wprowadzeniu zakazu pędzenia zwierząt na drogach,
  20. przyjmowanie zawiadomień od właścicieli pojazdów zarejestrowanych o nabyciu, zbyciu i zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym,
  21. wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
  22. wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
  23. przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zgubieniu, zmiany danych i zniszczeniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy, przyjmowanie wtórników praw jazdy w przypadku odnalezienia oryginału,
  24. przygotowywanie projektu uchwały Radu Powiatu o wprowadzeniu obowiązku wyposażenia pojazdów zaprzęgowych w hamulce,
  25. wydawanie kart pojazdów dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy i rejestrowanych po raz pierwszy w kraju,
  26. wydawanie upoważnień do przeprowadzania badań technicznych dla stacji kontroli pojazdów,
  27. przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów,
  28. wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
  29. wydawanie zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
  30. dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów,
  31. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad instruktorami
  32. nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdom w przypadkach określonych w ustawie,
  33. wydawanie kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych,
  34. udostępnianie danych z ewidencji kierowców uprawnionym podmiotom,
  35. czasowe wycofywanie pojazdów z ruchu.

2. W zakresie prawa przewozowego:

  1. koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym w zależności od przebiegu linii komunikacyjnej,
  2. ograniczanie obowiązku przewozu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa bądź w wypadku klęski żywiołowej,
  3. nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego, gdy jest niezbędne z uwagi na obronność lub bezpieczeństwo państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej,
  4. określanie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu poszczególnymi rodzajami środków transportu,
  5. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przepisów porządkowych w zakresie koordynacji rozkładów jazdy,
  6. prowadzenie prac w zakresie wydawania zezwoleń oraz licencji na krajowy transport drogowy,
  7. uzgadnianie zezwoleń na wydawanie zaświadczeń potwierdzających przewozy drogowe na potrzeby własne,
  8. uzgadnianie zezwoleń na prowadzenie regularnych przewozów na linii komunikacyjnej obejmującej powiaty lub województwa sąsiadujące, 
« powrót do poprzedniej strony