Akty prawne
Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVIII/334/2005 Drukuj informacjęAkt prawny: XLVIII/334/2005Szczegóły informacji
XLVIII/334/2005
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XLVIII
Kadencja: II (2002-2006)
Data wejścia w życie: 2005-12-21
Data podjęcia/podpisania: 2005-12-21
Tytuł aktu:
w sprawie: protestu przeciwko skutkom rozporządzenia Ministra Zdrowia, dotyczącego wymagań, jakim winny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. 2005r Nr 116, poz. 985)
Treść:
Uchwała Nr XLVIII/334/2005
RADY POWIATU W WĘGORZEWIE
z dnia 21 grudnia 2005 r.
w sprawie: protestu przeciwko skutkom rozporządzenia Ministra Zdrowia, dotyczącego wymagań, jakim winny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. 2005r Nr 116, poz. 985)
RADY POWIATU W WĘGORZEWIE
z dnia 21 grudnia 2005 r.
w sprawie: protestu przeciwko skutkom rozporządzenia Ministra Zdrowia, dotyczącego wymagań, jakim winny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. 2005r Nr 116, poz. 985)
Na podstawie § 41 ust. 2 Statut Powiatu Węgorzewskiego (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2002 r. Nr 71 poz. 1077 z późn. zmianami)
Rada Powiatu w Węgorzewie przyjmuje stanowisko następującej treści:
§1
Rada Powiatu w Węgorzewie wyraża swój zdecydowany protest przeciwko obciążaniu szpitali i ich organów założycielskich skutkami wdrożenia rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22 czerwca 2005r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. 2005 Nr 116, poz. 985.)
Rozwiązania techniczne przyjęte w tym rozporządzeniu określają stan idealny zakładu przy nieograniczonym budżecie na jego dostosowanie. W wielu przypadkach jedynie skutecznym rozwiązaniem, które spełniałoby wszystkie przyjęte kryteria jest budowa nowego szpitala. Koszt inwestycji sięgnie w tym przypadku kilkuset milionów zł. Niestety, obecny poziom finansowania sektora zdrowia nie pozwala na jakiekolwiek inwestycje. Narodowy Fundusz Zdrowia nie uwzględnia środków z przeznaczeniem na remonty, modernizację czy zakup sprzętu specjalistycznego. Tego rodzaju wydatki pokrywane są przez organ założycielski lub pozyskiwane z zewnątrz.
Roczny budżet powiatu węgorzewskiego to ok. 20 mln. zł. z przeznaczeniem na oświatę, pomoc społeczną, ochronę zdrowia (dotacje celowe). W naszym przypadku koszt dostosowania szpitala to ok. 3 ml. zł. co stanowi ok. 15% budżetu. Przy rozłożeniu wydatków do 2010r. stanowiłoby to 600 –700tyś. rocznie. Przy obecnych dochodach i zaplanowanych wydatkach przeznaczenie takich kwot na szpital doprowadziłoby do niemożności zaciągania dalszego kredytu i bardzo dużych trudności w bieżącej działalności powiatu.
Mazurskie Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Węgorzewie dokonało w ciągu ostatnich lat wielu kosztownych inwestycji usprawniających obsługę pacjentów i polepszających warunki pracy personelu. Rozwiązania przyjęte w wymienionym wyżej rozporządzeniu w krótkim czasie uniemożliwią dalsze wykonywanie zadań przez naszą jednostkę. Mazurskie Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Węgorzewie obejmuje swym działaniem kilka powiatów, na oddziale rehabilitacyjnym przebywają także pacjenci
z sąsiednich województw. Z tego względu placówka została zakwalifikowana do placówek regionalnych co uniemożliwia ubieganie się o fundusze dla placówek lokalnych i ogranicza dostęp do funduszy pozyskiwanych z zewnętrz.
W niezwykle trudnych warunkach w systemie zdrowia jednostka funkcjonuje poprawnie i, jako jedna z nielicznych, bez zadłużenia. Załoga jest zdeterminowana bronić swego miejsca pracy.
W tej sytuacji Rada Powiatu w Węgorzewie zdecydowanie protestuje przeciwko dalszemu wdrażaniu rozporządzenia, które skutkować może jedynie masowym wykreślaniem szpitali z rejestrów i stawianiem ich w stan likwidacji. Jedynym logicznym rozwiązaniem wydaje się zmiana rozporządzenia, która dopasuje jego wymogi (np. czas realizacji) do możliwości finansowania sektora ochrony zdrowia.
Rada Powiatu stwierdza, że w przeciwnym wypadku niemożliwe stanie się poprawne wykonywanie funkcji organu założycielskiego MCZ SP w Węgorzewie.
Rozwiązania techniczne przyjęte w tym rozporządzeniu określają stan idealny zakładu przy nieograniczonym budżecie na jego dostosowanie. W wielu przypadkach jedynie skutecznym rozwiązaniem, które spełniałoby wszystkie przyjęte kryteria jest budowa nowego szpitala. Koszt inwestycji sięgnie w tym przypadku kilkuset milionów zł. Niestety, obecny poziom finansowania sektora zdrowia nie pozwala na jakiekolwiek inwestycje. Narodowy Fundusz Zdrowia nie uwzględnia środków z przeznaczeniem na remonty, modernizację czy zakup sprzętu specjalistycznego. Tego rodzaju wydatki pokrywane są przez organ założycielski lub pozyskiwane z zewnątrz.
Roczny budżet powiatu węgorzewskiego to ok. 20 mln. zł. z przeznaczeniem na oświatę, pomoc społeczną, ochronę zdrowia (dotacje celowe). W naszym przypadku koszt dostosowania szpitala to ok. 3 ml. zł. co stanowi ok. 15% budżetu. Przy rozłożeniu wydatków do 2010r. stanowiłoby to 600 –700tyś. rocznie. Przy obecnych dochodach i zaplanowanych wydatkach przeznaczenie takich kwot na szpital doprowadziłoby do niemożności zaciągania dalszego kredytu i bardzo dużych trudności w bieżącej działalności powiatu.
Mazurskie Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Węgorzewie dokonało w ciągu ostatnich lat wielu kosztownych inwestycji usprawniających obsługę pacjentów i polepszających warunki pracy personelu. Rozwiązania przyjęte w wymienionym wyżej rozporządzeniu w krótkim czasie uniemożliwią dalsze wykonywanie zadań przez naszą jednostkę. Mazurskie Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Węgorzewie obejmuje swym działaniem kilka powiatów, na oddziale rehabilitacyjnym przebywają także pacjenci
z sąsiednich województw. Z tego względu placówka została zakwalifikowana do placówek regionalnych co uniemożliwia ubieganie się o fundusze dla placówek lokalnych i ogranicza dostęp do funduszy pozyskiwanych z zewnętrz.
W niezwykle trudnych warunkach w systemie zdrowia jednostka funkcjonuje poprawnie i, jako jedna z nielicznych, bez zadłużenia. Załoga jest zdeterminowana bronić swego miejsca pracy.
W tej sytuacji Rada Powiatu w Węgorzewie zdecydowanie protestuje przeciwko dalszemu wdrażaniu rozporządzenia, które skutkować może jedynie masowym wykreślaniem szpitali z rejestrów i stawianiem ich w stan likwidacji. Jedynym logicznym rozwiązaniem wydaje się zmiana rozporządzenia, która dopasuje jego wymogi (np. czas realizacji) do możliwości finansowania sektora ochrony zdrowia.
Rada Powiatu stwierdza, że w przeciwnym wypadku niemożliwe stanie się poprawne wykonywanie funkcji organu założycielskiego MCZ SP w Węgorzewie.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Edmund Budny
Edmund Budny
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Węgorzewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Izabela Buć |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-06-08 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Izabela Buć |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-06-08 12:12:52 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-08-25 10:40:25 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2010-08-25 10:40:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3798 raz(y) |