Uchwały Zarządu Powiatu
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVII/255/2005 Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVII/255/2005Szczegóły informacji
XXXVII/255/2005
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XXXVII
Kadencja: II (2002-2006)
Data wejścia w życie: 2005-03-31
Data podjęcia/podpisania: 2005-03-31
Tytuł aktu:
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie
Utracił moc przez:
VI/35/2011 , VI/35/2011
Treść:
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 31 marca 2005r.
-
Skreśla się pkt 9 w § 10
-
Dodaje się pkt 13 w § 11 w następującym brzmieniu: "13. stanowisko ds. kontroli wewnętrznej - KW"
-
W § 30 pierwsze zdanie otrzymuje brzmienie:"§ 30
Wydział Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej i Promocji - "WE"
Zajmuje się organizacją szkół ponadpodstawowych i specjalnych, powiatowych bibliotek publicznych, upowszechnianiem i organizacją kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz nadzorem nad stowarzyszeniami kultury fizycznej i związków sportowych, promocją powiatu, współpraca z organizacjami pożytku publicznego na zasadach ustalonych w Programie współpracy Powiatu Węgorzewskiego z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego"
Rozdział IX otrzymuje brzmienie:
"Rozdział IX
Tryb prowadzenia kontroli wewnętrznej
§ 40
Kontrola wewnętrzna w szczególności ma na celu:
1) zapewnienie Zarządowi informacji niezbędnych do efektywnego kierowania gospodarką Powiatu i podejmowania prawidłowych decyzji,
2) ocenę stopnia wykonania zadań, prawidłowości i legalności działania oraz skuteczności stosowanych metod i środków,
3) doskonalenie metod pracy Starostwa oraz powiatowych jednostek organizacyjnych,
4) ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych.
§ 41
Kontrolę wewnętrzną sprawują:
1. Starosta poprzez podległe mu bezpośrednio stanowisko ds. kontroli wewnętrznej którego zadaniem jest w szczególności kontrola jednostek organizacyjnych Powiatu oraz innych podmiotów wykonujących zadania ze środków budżetu Powiatu , na podstawie upoważnienia do przeprowadzenia kontroli w zakresie:
1) rzetelności zapisów księgowych, badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych
2) legalności zobowiązań finansowych,
3) sposobu wykorzystania majątku będącego w dyspozycji jednostek,
4) oceny poziomu świadczonych usług, struktury organizacyjnej, gospodarowania materiałami i energią,
5) organizacji wydajności pracy,
6) merytoryczna i formalna poprawność decyzji dotyczących zakupu towarów i usług , sprzedaży i likwidacji środków trwałych,
7) sposobu dokonywania zakupów i usług oraz prawidłowości realizacji Ustawy - Prawo zamówień publicznych,
8) planowanie budżetów ; kalkulacje i zatwierdzenie planów , decyzje o zmianach budżetowych,
9) dyspozycji środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych i w kasach,
10) sprawozdawczość budżetowej : terminowość zgodność z przepisami prawa , zgodność z zapisami w księgach rachunkowych,
11) ocenę efektywności gospodarności zarządzania finansowego
12) innych zleconych przez Starostę zadań
2. Sekretarz w zakresie prawidłowości funkcjonowania komórek organizacyjnych Starostwa, rzetelności i terminowości załatwiania spraw obywateli, dyscypliny pracy i spraw osobowych, prawidłowości stosowania przepisów przy merytorycznym załatwianiu spraw.
3. Naczelnicy Wydziałów /Kierownicy Referatów w stosunku do podległych pracowników w zakresie terminowości i rzetelności wykonywania obowiązków , przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
§ 42
W toku kontroli przeprowadzający kontrolę uprawniony jest do:
1) wejścia do obiektów i pomieszczeń kontrolowanej jednostki,
2) wglądu do akt i dokumentów,
3) żądania ustnych i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących kontroli, odpisów i wyciągów z dokumentów oraz sporządzania zestawień i wykazów.
§ 43
1. Bezpośrednio po przeprowadzeniu kontroli kontrolujący sporządza protokół , podpisany przez kontrolującego.
2. Na podstawie protokołu kontroli, w przypadku ujawnienia nieprawidłowości, sporządza wystąpienie pokontrolne uwzględniające:
1) opis występujących nieprawidłowości i przyczyny ich powstawania oraz ewentualne wskazania osób winnych zaniedbaniu,
2) zalecenia i wnioski dotyczące wykonania określonych zadań mających na celu usunięcie nieprawidłowości,
3) termin powiadomienia o wykonaniu zaleceń.
3. Wystąpienie pokontrolne podpisuje Starosta.
§ 44
Działalność kontrolna prowadzona jest w oparciu o plany kontroli lub na zlecenie określone zagadnienia"
§ 2
Zmienia się schemat organizacyjny Starostwa stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Edmund Budny