ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Zarządu

Pobierz dane XMLAkt prawny: 15/2024Drukuj informacjęAkt prawny: 15/2024

Szczegóły informacji

15/2024

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: Nie dotyczy

Kadencja: -

Data podjęcia/podpisania: 2024-08-20

Data wejścia w życie: 2024-09-02

Tytuł aktu:

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie

Zmienia:

210/2022

Na podstawie:

Na podstawie art.32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024, poz. 107 ze zm.) uchwala się, co następuje:

Treść:

§1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgorzewie stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 210/22 Zarządu Powiatu w Węgorzewie z dnia 7 czerwca 2022 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie wprowadza się następujące zmiany:
1) w §11:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) Wydział Edukacji, Promocji i Spraw Społecznych – WEPS”,
b) uchyla się pkt 7,
c) dodaj pkt 13 w brzmieniu:
„13) Koordynatorads.
2) § 24 otrzymuje brzmienie:
"§24
Wydział Edukacji, Promocji i Spraw Społecznych – „WEPS”
Wydział zajmuje się organizacją szkół ponadpodstawowych i specjalnych, poradni psychologiczno-pedagogicznej, powiatowych bibliotek publicznych, powiatowych schronisk młodzieżowych, kierowaniem do młodzieżowych ośrodków socjoterapii, upowszechnianiem i organizacją kultury, promocją i ochroną zdrowia, kulturą fizyczną, sportem i turystyką, a także nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami, współpracą z organizacjami pożytku publicznego, promocją powiatui kontaktami zagranicznymi.
 
Do podstawowych zadań wydziału należy:
 
  1. W zakresie edukacji:
  1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym szkolnych schronisk młodzieżowych;
  2. zapewnienie warunków kształcenia, wychowania i opieki w szkołach;
  3. przygotowywanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadgminnych/ponadpodstawowych;
  4. prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw finansowych i administracyjnych, występowanie  o nagrody i odznaczenia;
  5. przygotowanie informacji z zakresu średnich wynagrodzeń nauczycieli;
  6. powoływanie i udział w komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora szkoły lub placówki;
  7. prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektorowi szkoły lub placówki;
  8. opiniowanie powierzenia lub odwołania przez dyrektora szkoły ze stanowiska wicedyrektora lub osoby z innego stanowiska kierowniczego;
  9. przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły przez osobę prawną lub fizyczną;
  10. opiniowanie likwidacji szkoły lub placówki publicznej oraz przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły - prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną;
  11. monitorowanie gospodarki finansowej szkół publicznych;
  12. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  13. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem (i cofaniem) szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
  14. przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym, kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji;
  15. przygotowywanie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalanie regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy, coroczna aktualizacja przyznawanych dodatków dla dyrektorów szkół i placówek;
  16. prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego, powoływanie i obsługa komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego, udział w jej pracach, wydanie zaświadczenia i aktu nadania stopnia awansu zawodowego;
  17. prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń i aktów nadania stopnia awansu zawodowego;
  18. prowadzenie spraw w zakresie oceny dyrektora szkoły lub placówki;
  19. prowadzenie powiatowego Systemu Informacji Oświatowej (SIO);
  20. prowadzenie spraw związanych ze skierowaniem uczniów do MOS i nauczania specjalnego;
  21. prowadzenie spraw związanych ze stypendiami Powiatu Węgorzewskiego;
  22. koordynowanie naboru do szkól ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych;
  23. prowadzenie spraw związanych z podziałem funduszu zdrowotnego nauczycieli.
 
2. W zakresie rozwoju i promocji Powiatu:
  1. koordynowanie działań w zakresie tworzenia strategii rozwoju powiatu i programów rozwojowych oraz opracowywanie materiałów służących monitoringowi i ewaluacji strategii rozwoju powiatu;
  2. opracowywanie materiałów i narzędzi promocyjnych;
  3. promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin powiatu węgorzewskiego w kraju i za granicą;
  4. projektowanie, utrzymanie i aktualizacja strony internetowej powiatu oraz kanałów/profili na portalach społecznościowych;
  5. współpraca z samorządami, instytucjami kultury i stowarzyszeniami w zakresie promocji powiatu;
  6. sporządzanie projektu budżetu dotyczącego promocji i współpracy zagranicznej;
  7. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu promocji i współpracy zagranicznej dla Rady Powiatu;
  8. współpraca z mediami;
  9. współpraca z samorządami lokalnymi i samorządem województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie realizacji wspólnych projektów.
3. W zakresie kultury:
  1. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  2. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury;
  3. podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego;
  4. załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem bibliotek publicznych;
  5. ustalanie założeń programowo - artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji;
  6. prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej;
  7. współdziałanie w organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych  i rozrywkowych;
  8. sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie kultury.
 
4. W zakresie współpracy na rzecz organizacji pozarządowych:
  1. prowadzenie spraw w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi z wyłączeniem spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną;
  2. opracowywanie programów współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, a także koordynowanie wynikających z niego zadań;
  3. współpracowanie z organizacjami pozarządowymi, których powiat jest członkiem,
  4. współpracowanie z Zespołem ds. Ekonomii Społecznej w Powiecie Węgorzewskim;
  5. współpracowanie oraz zapewnienie obsługi organizacyjnej i technicznej Rady Działalności Pożytku Publicznego Powiatu Węgorzewskiego;
  6. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń oraz stowarzyszeń zwykłych ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego;
  7. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych ze względu na siedzibę stowarzyszenia;
  8. sprawowanie nadzoru nad działalnością fundacji ze względu na siedzibę fundacji.
 
5. W zakresie promocji i ochrony zdrowia:
  1. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru;
  2. przygotowanie projektu uchwały o tworzeniu rady społecznej;
  3. przygotowanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa;
  4. przygotowanie projektów uchwał w sprawie rozkładu godzin otwarcia i harmonogramu dyżurów całodobowych aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu;
  5. organizacja konkursu na stanowisko kierownika samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej;
  6. współudział przy realizacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia;
  7. wnioskowanie do projektu planu ratownictwa medycznego opracowanego przez wojewodę;
  8. sporządzanie informacji i sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z programów ochrony zdrowia i NPZ, współpraca z gminami w tym zakresie;
  9. współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym;
  10. wykonywanie zadań w zakresie polityki senioralnej.
 
6. W zakresie sportu:
  1. opracowywanie planów i strategii rozwoju sportu i turystyki w powiecie;
  2. prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej;
  3. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz Uczniowskich Klubów Sportowych;
  4. sporządzanie budżetu na realizację zadań w zakresie sportu, turystyki i rekreacji;
  5. sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań dla Rady Powiatu;
  6. organizowanie zawodów szkolnych o mistrzostwo powiatu;
  7. organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu;
  8. popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej;
  9. współpraca w zakresie organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych z klubami, organizacjami i stowarzyszeniami;
  10. prowadzenie spraw związanych ze stypendiami sportowymi dla osób fizycznych za wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym.
 
7. W zakresie współpracy zagranicznej:
  1. opracowywanie treści umów i porozumień zawieranych z partnerami zagranicznymi;
  2. kompleksowa obsługa delegacji zagranicznych w zakresie organizacyjnym  i finansowym;
  3. współpraca z przedstawicielami miast partnerskich w zakresie promocji, współpracy gospodarczej, kultury, sportu i turystyki;
  4. uczestniczenie w spotkaniach roboczych, rocznicowych i jubileuszowych organizowanych w miastach partnerskich;
  5. współpraca z samorządami lokalnymi i samorządem województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie działań dotyczących współpracy transgranicznej;
  6. współpraca z Polonią zamieszkującą obszar partnerów zagranicznych.”
 
3) uchyla się § 25,
4) dodaje się § 30a w brzmieniu:
                                                        
§ 30a
Koordynator ds. Dostępności – „KD”
 
Do podstawowych zadań Koordynatora ds. Dostępności należy w szczególności:
  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo;
  2. opracowanie i koordynacja wdrażania planu działania na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  3. monitorowanie działań w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  4. opracowanie i aktualizacja deklaracji dostępności;
  5. opracowanie i aktualizacja Raportu o stanie dostępności;
  6. raportowanie Staroście na bieżąco informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.”,
                                                            
5) w § 32 ust.1 otrzymuje brzmienie:
 
„1. Starosta przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki od godz. 14.00 do 15.00. „
 
6) schemat organizacyjny Starostwa otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej uchwały.
§2
Wykonanie uchwały powierza się Sekretarzowi Powiatu.
 
§3
Uchwała wchodzi w życie z dniem 2 września 2024 r.
Starosta       
Alicja Rymszewicz

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-08-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Atkielska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-08-21 15:01:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Atkielska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-08-22 07:43:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Katarzyna Atkielska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-08-22 07:50:44
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
59 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony