ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Zarządu

Pobierz dane XMLAkt prawny: XIII/72/2007 Drukuj informacjęAkt prawny: XIII/72/2007

Szczegóły informacji

XIII/72/2007

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XIII

Kadencja: III (2006-2010)

Data wejścia w życie: 2007-06-28

Data podjęcia/podpisania: 2007-06-28

Tytuł aktu:

w sprawie zmiany Statutu Powiatu.

Treść:

Uchwała Nr XIII/72/2007
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 28 czerwca 2007 roku.

w sprawie zmiany Statutu Powiatu.
Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. Zm.),
Rada Powiatu w Węgorzewie uchwala, co następuje:
§ 1
W Statucie Powiatu Węgorzewskiego stanowiącym załącznik do Uchwały nr VI/31/2002 Rady Powiatu w Węgorzewie z dnia 26 marca 2002 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu (Dz. Urz. Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 14 czerwca 2002r. Nr 71 poz. 1077 ) wprowadza się następujące zmiany:
  1. w § 13: 
    a) ust 6 otrzymuje brzmienie: 
    „6. Protokoły Rady, Zarządu i Komisji Rady udostępnia się zainteresowanym po ich uprzednim przyjęciu i podpisaniu. W tym przypadku termin określony w ust. 4 liczy się od przyjęcia i podpisania protokołów.” 
    b) ust. 8 otrzymuje brzmienie: 
    „8. Terminy posiedzeń Rady i Komisji podawane są do publicznej wiadomości przez wywieszenie ich na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”
  2. w §15 dodaje się pkt 17 w brzmieniu: 
    „17) dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu.”
  3. w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie: 
    „1 Komisja Rewizyjna kontroluje działalność Zarządu i powiatowych jednostek organizacyjnych biorąc pod uwagę: zgodność z prawem, celowość, rzetelność
    i gospodarność.”
  4. w § 25 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: 
    „2. podstawę prawną, miejsce, przedmiot, termin kontroli.”
  5. w § 27 ust. 5 otrzymuje brzmienie: 
    „5. Radny powinien być członkiem przynajmniej jednej komisji stałej, a przewodniczącym może być tylko jednej”
  6. w § 37 ust.2 otrzymuje brzmienie: 
    „2. Klub może utworzyć co najmniej czterech radnych.”
  7. w § 43 ust. 2 otrzymuje brzmienie: 
    „2. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie sesji Rady Powiatu powinno zostać podane do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”
  8. w § 44: 
    a) ust. 4 pkt 4 otrzymuje brzmienie: 
    „4) poddaje pod głosowanie wnioski o których mowa w pkt. 3.” 
    b) ust. 6 pkt 5 otrzymuje brzmienie: 
    „5) wnioski i oświadczenia radnych nie dotyczące spraw omawianych na bieżącej sesji.”
  9. w § 45: 
    a) ust.2 , ust. 3, ust. 4 otrzymują brzmienie: 
    „2. Interpelacje na piśmie składa się w sprawach zasadniczych dla Powiatu.” 
    „3. Radni mogą składać interpelacje na sesji lub w okresie między sesjami.” 
    „4. Odpowiedź na interpelacje jest udzielana pisemnie, w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.” 
    b) dodaje się ust. 5 w brzmieniu: 
    „5. Na wniosek radnego Przewodniczący informuje radnych o złożonych interpelacjach i treści odpowiedzi.”
  10. w § 46: 
    a) ust. 2 otrzymuje brzmienie: 
    „2. Radni mogą składać zapytania na sesji lub pisemnie w okresie między sesjami.” 
    b) dodaje ust. 3 w brzmieniu: 
    „3. Odpowiedź na zapytanie jest udzielana ustnie na sesji lub pisemnie, w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.„
  11. w § 47 ust. 1 otrzymuje brzmienie: 
    „1. Przewodniczący Rady prowadzi obrady zgodnie z porządkiem obrad, otwierając i zamykając dyskusje nad każdym z punktów.”
  12. w § 51 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie: 
    „1) trzech radnych.”
  13. w § 58: 
    a) ust.2 pkt 5 otrzymuje brzmienie: 
    „5) przebieg obrad, odnotowanie kto zabierał głos, teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków odnotowanie zgłoszenia pisemnych wystąpień, terminy.” 
    b) ust. 3 otrzymuje brzmienie: 
    „3. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych, listę zaproszonych gości, teksty uchwał przyjętych przez Radę, protokoły głosowań tajnych, zgłoszone na piśmie wnioski nie wygłoszone przez radnych, usprawiedliwienia osób nieobecnych, oświadczenia, listy głosowań imiennych oraz zapis w formie elektronicznej i inne dokumenty złożone na ręce przewodniczącego Rady.” 
    c) ust. 4 otrzymuje brzmienie: 
    „4. Protokół z sesji Rady wykłada się radnym do wglądu w biurze Rady na siedem dni przed terminem sesji na której ma być przyjęty przez Radę.”
  14. w § 59 dodaje się ust. 7 w brzmieniu: 
    „7. Rada może ogłosić konkurs na stanowisko Starosty oraz określić kwalifikacje i wymagania wobec kandydatów na to stanowisko. Komisja doraźna sprawdza kwalifikacje i wymagania wobec kandydatów oraz przedstawia je Radzie.”
  15. w § 74 ust.6 otrzymuje brzmienie: 
    „6. Zarząd prowadzi i aktualizuje wykaz jednostek organizacyjnych Powiatu. Wykaz udostępnia się do publicznego wglądu i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”
  16. w § 75 ust.1 otrzymuje brzmienie; 
    „1.Starosta prowadzi i aktualizuje wykaz powiatowych służb, inspekcji i straży. Wykaz udostępnia się do publicznego wglądu i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”
  17. w § 93 otrzymuje brzmienie: 
    „§ 93. Starostwo Powiatowe gromadzi i udostępnia zbiór aktów prawa miejscowego ustanowionych przez Powiat w formie pisemnej i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.”
§ 2
  1. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
  2. Upoważnia się Starostę do ogłoszenia teksu jednolitego Statutu Powiatu Węgorzewskiego.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu
Wiesław Pietrzak
           

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Izabela Buć
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-06-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Izabela Buć
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-06-21 12:14:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-11-25 12:10:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-11-25 12:10:31
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4060 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony