Akty prawne
Szczegóły informacji
253/2018
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: -
Data wejścia w życie: 2018-11-08
Data podjęcia/podpisania: 2018-11-08
Tytuł aktu:
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie.
Treść:
Uchwała Nr 253/2018
Zarządu Powiatu w Węgorzewie
z dnia 08 listopada 2018 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie.
Na podstawie art.32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 995, 1000, 1349, 1432) Zarząd Powiatu w Węgorzewie uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgorzewie stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 151/ 2017 Zarządu Powiatu w Węgorzewie z dnia 26 maja 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie wprowadza się następujące zmiany:
- Zmienia się załącznik dotyczący schematu organizacyjnego, który otrzymuje brzmienie jak zał. do niniejszej uchwały.
- W § 11 w ust. 1 dodaje się pkt 11, który otrzymuje brzmienie:
„ 11. Inspektor Ochrony Danych - IOD”
- W § 19 w ust.8 uchyla się pkt 1 oraz pkt 9.
- W § 22 ust. 1-6 otrzymują brzmienie:
„1. W zakresie ewidencji pojazdów:
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją pojazdów oraz wydawanie decyzji w sprawie czasowej rejestracji oraz rejestracji pojazdów,
- wydawanie decyzji w sprawie czasowego wycofania z ruchu pojazdów,
- wydawanie decyzji w sprawie wyrejestrowania pojazdów w związku z ich demontażem lub zbyciem za granicę,
- przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wymiana oraz wydawanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, nalepek kontrolnych, znaków legalizacyjnych) oraz tablic rejestracyjnych,
- wydawanie 3 tablicy rejestracyjnej na bagażnik samochodowy,
- wprowadzanie danych o pojazdach i właścicielach do Centralnej Ewidencji Pojazdów oraz do dokumentacji pojazdu,
- wydawanie zaświadczeń na wniosek właściciela pojazdu,
- udzielanie informacji ewidencji pojazdów uprawnionym organom,
- wydawanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych pojazdu oraz wydawanie decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.
2. W zakresie uprawnień do kierowania pojazdami:
- wydawanie profili kandydata na kierowcę,
- wydawanie i wymiana krajowych praw jazdy oraz wymiana zagranicznych praw jazdy,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi i pojazdami przewożącymi wartości pieniężne,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania, zatrzymania, cofnięcia, zwrotu i przywracania uprawnień do kierowania pojazdami,
- prowadzenie spraw związanych z zatrzymywaniem praw jazdy dłużnikom alimentacyjnym,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie skierowania kierowców na kontrolne badania lekarskie i psychologiczne oraz kierowania na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej oraz przeciwdziałania narkomanii;
- prowadzenie postępowań administracyjnych kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego (punkty karne),
- prowadzenie dokumentacji osób bez uprawnień,
- wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Kierowców oraz do dokumentacji.
3. W zakresie transportu drogowego:
- wydawanie licencji i wypisów na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydawanie zezwoleń i wypisów na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- wydawanie licencji i wypisów na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- wydawanie zaświadczeń i wypisów na przewozy drogowe na potrzeby własne w zakresie przewozów krajowych,
- przesyłanie danych dotyczących przedsiębiorców działających na terenie Powiatu do ewidencji przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego oraz pozyskiwanie zgromadzonych w nim danych.
4. Prowadzenie spraw dotyczących działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie stacji kontroli pojazdów:
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów i wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności w zakresie stacji kontroli pojazdów i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej,
- sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów,
- wydawanie oraz cofanie diagnostom uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.
5. Prowadzenie spraw dotyczących działalności przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców:
- dokonywanie wpisu do rejestru ośrodków szkolenia kierowców przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia i wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis,
- wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru,
- sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców,
- prowadzenie ewidencji instruktorów,
- wydawanie legitymacji instruktora.
6. W zakresie innych spraw:
- dokonywanie kontroli przewoźników drogowych,
- uzgadnianie rozkładów jazdy przedkładanych przez przewoźników wykonujących regularny przewóz osób w krajowym transporcie drogowym oraz dokonywanie analizy sytuacji rynkowej w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów z drogi w trybie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem publicznego transportu zbiorowego na terenie Powiatu.”
- W § 23 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1 .W zakresie gospodarki wodnej:
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych,
- wydawanie decyzji w sprawie zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia statutu spółki wodnej,
- wydawanie decyzji w sprawie wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej od osób nie będących członkami spółki, a odnoszących korzyści z urządzeń spółki lub przyczyniających się do zanieczyszczania wody,
- wydawanie decyzji dotyczących nieważności całości lub części uchwały organów spółki wodnej, w przypadku uchwały sprzecznej z prawem lub statutem,
- wydawanie decyzji dotyczących rozwiązania zarządu spółki wodnej i wyznaczenie osoby pełniącej jego obowiązki,
- wydawanie decyzji dotyczących rozwiązania spółki wodnej,
- wydawanie decyzji dotyczących ustanowienia zarządu komisarycznego spółki wodnej na czas oznaczony,
- prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem likwidatora w przypadku rozwiązania spółki wodnej,
- ustalanie wysokości wynagrodzenia dla likwidatora na koszt spółki,
- występowanie z wnioskiem o wykreślenie spółki wodnej z systemu informacyjnego gospodarki wodnej.”
- Dodaj się § 29a który otrzymuje brzmienie:
„§ 29a
Inspektor Ochrony Danych –„IOD”
Inspektora Ochrony Danych nadzoruje w Starostwie przestrzeganie przepisów ochrony danych (RODO). Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy w szczególności:
- informowanie Starostę oraz pracowników zajmujących się przetwarzaniem o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia RODO oraz na mocy innych przepisów prawa Unii i prawa krajowego dotyczących ochrony danych,
- monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO, innych przepisów prawa Unii i prawa krajowego dotyczących ochrony danych oraz realizowanie polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, oraz szkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych,
- opracowywanie oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania,
- współpraca z Urzędem Ochrony Danych Osobowych (UODO),
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego wobec organu nadzorczego (UODO) w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami oraz w stosownym przypadku prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- kontrolowanie komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie właściwego zabezpieczenia systemów informatycznych oraz pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe,
- prowadzenie zbiorczego rejestru powierzonych danych osobowych,
- prowadzenie dokumentacji, ustalanie procedur w zakresie danych osobowych,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w związku z naruszeniem bezpieczeństwa danych osobowych,
- zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych do organu nadzorczego oraz zawiadamianie o tym osób, których dane te dotyczą.”
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Sekretarzowi Powiatu.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Starosta
Halina Faj