Uchwały Zarządu Powiatu
Szczegóły informacji
XXIX/149/2008
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XXIX
Kadencja: III (2006-2010)
Data wejścia w życie: 2008-08-28
Data podjęcia/podpisania: 2008-08-28
Tytuł aktu:
w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu Węgorzewskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych dotyczących opracowania projektu budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu oraz ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Węgorzewskiego za I półrocze roku budżetowego
Treść:
Uchwała nr XXIX/149/2008
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 28 sierpnia 2008 r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu Węgorzewskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych dotyczących opracowania projektu budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu oraz ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Węgorzewskiego za I półrocze roku budżetowego
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 28 sierpnia 2008 r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu Powiatu Węgorzewskiego oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych dotyczących opracowania projektu budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu oraz ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Węgorzewskiego za I półrocze roku budżetowego
Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592, Dz. U. z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200 poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r., Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r., Nr 214, poz. 1806, Nr 102, poz. 1055) oraz art. 165a, art. 166 oraz art. 198 ust 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 oraz Dz. U. z 2005 r., Nr 169, poz. 1420, Dz. U. z 2006 r., Nr 45, poz. 319, Dz. U. z 2006 r., Nr 104, poz. 708, Dz. U. z 2006 r., Nr 187, poz. 1381, Dz. U. z 2006 r., Nr 170 poz. 1217 i 1218, Dz. U. z 2006 r., Nr 249, poz. 1832, Dz. U. z 2007 r., Nr 82, poz. 560, Dz.U. z 2007 r., Nr 88, poz. 587, Dz. U. z 2007 r., Nr 115, poz. 791, Dz. U. z 2007 r., Nr 140, poz. 984).
Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
-
W celu opracowania projektu budżetu powiatu, Zarząd Powiatu w terminie do 15 września podejmuje uchwałę w sprawie opracowania materiałów planistycznych na kolejny rok budżetowy przez podległe powiatowi jednostki organizacyjne oraz powiatowe służby, inspekcje i straże, uwzględniając w niej między innymi:
1) prognozowany wskaźnik inflacji na rok planowany;
2) planowany wzrost wynagrodzeń,
3) wzory druków do opracowania materiałów planistycznych. -
Kierownicy jednostek organizacyjnych oraz powiatowych służb, inspekcji i straży, a także naczelnicy wydziałów i osoby zajmujące samodzielne stanowiska w Starostwie Powiatowym, przedkładają materiały planistyczne na drukach wg wzorów ustalonych przez Zarząd Powiatu w uchwale, o której mowa wyżej, w terminie do dnia 30 września.
-
Materiały planistyczne przedstawiane przez osoby wskazane w pkt. 2 zawierają objaśnienia obejmujące w szczególności:
a) wykaz dochodów realizowanych przez jednostkę według źródeł przychodów wraz ze wskazaniem sposobu i podstawy prawnej do ich ustalenia,
b) aktualny stan zatrudnienia i przewidywane do projektu budżetu zaangażowanie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynikające z zawartych umów oraz inne koszty związane z zatrudnieniem (szkolenia, ZFŚS, delegacje, inne świadczenia) a także przewidywane zmiany kosztów w oparciu o zatwierdzone regulaminy organizacyjne lub projekty organizacyjne wraz z odpowiednią kalkulacją,
c) wydatki bieżące związane z zapewnieniem utrzymania mienia będącego w dyspozycji jednostek, a w szczególności:
- wydatki na ogrzewanie pomieszczeń,
- wydatki na energię elektryczną, wodę i odprowadzenie ścieków,
- wydatki na usługi pocztowe i telekomunikacyjne,
- wydatki na wyposażenie i zakup materiałów biurowych,
- wydatki na zakup materiałów eksploatacyjnych do pojazdów,
- wydatki na realizację zadań statutowych jednostki wynikające z refundacji ponoszonych kosztów, ustawowych obciążeń, dotacji itp.,
- wydatki na remonty sprzętu biurowego,
- wydatki na remonty zarządzanych obiektów
Uzasadnienie do kalkulacji wysokości wydatków zawiera rzeczowe i ilościowe zestawienie danych za okres będący podstawą kalkulacji oraz procentowy wskaźnik planowanych potrzeb wraz z podaniem przyczyn wzrostu lub spadku,
d) wydatki stanowiące wkład krajowy do programów unijnych w zakresie już realizowanych w oparciu o zawarte umowy oraz planowane do realizacji konieczne do uwzględnienia w projekcie budżetu wraz ze wskazaniem programu, którego dotyczą.
e) wykaz wydatków majątkowych wraz z uzasadnieniem konieczności ich poniesienia,
f) informacje o źródłach dochodów oraz wydatkach rachunków dochodów własnych. -
Podmioty, które starają się o dofinansowanie ich działalności, radni, komisje oraz kluby radnych mogą składać zarządowi wnioski do budżetu w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
-
W przypadku nieuwzględnienia przez Zarząd Powiatu wniosków złożonych przez Radnych, Komisje i Kluby Radnych, Zarząd zobowiązany jest udzielić odpowiedzi z uzasadnieniem na piśmie w terminie do 15 listopada.
-
Konsultacje prowadzone przez Zarząd Powiatu z innymi samorządami odnośnie wspólnie planowanych zadań powinny być zakończone do dnia 15 października i potwierdzone pisemnym uzgodnieniem wzajemnych kwot ujmowanych w budżecie.
§ 2
Skarbnik w oparciu o przedłożone Zarządowi Powiatu materiały i wnioski, a także w oparciu o skalkulowane dochody własne, planowane subwencje, udziały w podatkach, planowane dotacje na zadania zlecone i własne oraz inne zawarte umowy i porozumienia, opracowuje zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.
§ 3
Na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika, Zarząd Powiatu opracowuje projekt uchwały budżetowej, który winien zawierać:
-
Dochody budżetu w podziale na:
a) dochody bieżące,
b) dochody majątkowe, a w tym:
- dotacje i środki otrzymane na inwestycje;
- dochody ze sprzedaży majątku;
- dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności -
Wydatki budżetowe wg. działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
1) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu jednostki,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Powiat.
2) wydatków majątkowych, a w tym:
- inwestycje i zakupy inwestycyjne, w szczególności ujęte w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym i związane z zawartymi umowami,
- zakup i objęcie akcji;
- wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego -
Projekt budżetu sporządza się w kwotach pełnych złotych
-
Do projektu uchwały budżetowej dołącza się zestawienie zawierające limity dochodów i wydatków w podziale na zadania własne i zlecone, poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu.
-
Do projektu uchwały dołącza się wykaz obowiązujących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym w układzie wymaganym ustawą o finansach publicznych.
§ 4
Do projektu budżetu Zarząd Powiatu dołącza również:
-
Prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającej z zaciągniętych i zaplanowanych zobowiązań powiatu.
-
Informację o stanie mienia komunalnego przygotowaną przez Wydział Geodezji zawierającą:
a) dane dotyczące mienia stanowiącego własność powiatu,
b) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
c) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt. 1-2 na dzień 30 września danego roku budżetowego od dnia złożenia poprzedniej informacji,
d) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania praw własności i innych praw majątkowych,
e) wydatkach powiązanych z mieniem (ubezpieczenie, podatki, nakłady na utrzymanie itp.) oraz inne dane i informacje mające wpływ na stan mienia komunalnego.
§ 5
-
Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami do planowanych dochodów i wydatków oraz prognozę łącznej kwoty długu i informacją o stanie mienia komunalnego, Zarząd Powiatu przedkłada Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
-
Objaśnienia do projektu budżetu zawierają:
1) omówienie dochodów z poszczególnych źródeł,
2) uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej ze szczególnym uwzględnieniem:
a) wydatków na finansowanie obowiązkowych zadań własnych,
b) wydatków na realizację zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej,
c) dotacji
d) wydatków majątkowych. -
Projekt budżetu zawiera propozycje upoważnień dla zarządu i innych ustaleń w zakresie limitów i sposobu wykonywania budżetu, które winna uchwalić Rada w celu efektywnej realizacji ustalonego budżetu.
§ 6
Projekt uchwały budżetowej ogłaszany jest poprzez wywieszenie w Starostwie Powiatowym oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 7
-
Przewodniczący Rady Powiatu kieruje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do wszystkich stałych Komisji Rady celem zaopiniowania.
-
W terminie 14 dni od dnia wysłania projektu uchwały budżetowej Komisje odbywająposiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie budżetu.
-
Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.
-
Opinie komisji przedkładane są Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów, która formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu i przedkłada ją Przewodniczącemu Rady i Zarządowi Powiatu.
§ 8
-
Zarząd Powiatu na podstawie wniosków zawartych w opiniach komisji może dokonać zmian w projekcie uchwały budżetowej w formie autopoprawki.
-
W przypadku nieuwzględnienia przez Zarząd wniosków zawartych w opiniach komisji, Zarząd zobowiązany jest przedstawić stanowisko w sprawie wniosków.
-
Zarząd Powiatu może zgłosić autopoprawki do przedłożonego wcześniej projektu budżetu również z innych powodów jak wymieniony w pkt 1.
§ 9
Podjęcie uchwały w sprawie budżetu winno zostać poprzedzone:
-
Przedstawieniem projektu uchwały budżetowej przez Przewodniczącego Zarządu lub osobę przez niego wyznaczoną.
-
Odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej.
-
Odczytaniem opinii komisji opiniujących projekt budżetu przez jej przewodniczących lub wyznaczonych członków komisji.
-
Przedstawienie stanowiska Zarządu do wniosku Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów, które może być:
1) negatywne,
2) przychylające się do wniosku w całości lub w poszczególnych jego punktach. -
Przedstawieniem autopoprawki Zarządu Powiatu do przedłożonego wcześniej projektu budżetu w przypadku, jeżeli takie są zgłaszane.
-
Dyskusją na projektem budżetu.
-
Głosowaniem wniesionej autopoprawki.
-
Głosowaniem nad uchwałą budżetową.
§ 10
Określa się zakres oraz formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego, która obejmuje:
a) Część tabelaryczną z wyodrębnieniem zadań własnych i zleconych realizowanych przez jednostki organizacyjne, zawierającą w szczególności:
– zestawienie zrealizowanych dochodów wg ważniejszych źródeł i wg działów klasyfikacji budżetowej w stosunku do planu ustalonego uchwałą budżetową i zmian wg stanu na 30 czerwca roku budżetowego,
– zestawienie wykonanych wydatków wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz wg ważniejszych rodzajów wydatków w stosunku do planu ustalonego uchwałą budżetową i zmian wg stanu na 30 czerwca roku budżetowego,
– wykonanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami i realizowanych na podstawie porozumień
z organami administracji rządowej,
– zestawienie zbiorcze przychodów i wydatków funduszy celowych,
– wykaz dotacji udzielonych podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych,
– wykonanie wydatków majątkowych,
– wykonanie dochodów i wydatków bieżących i inwestycyjnych realizowanych przez jednostki organizacyjne powiatu.
b) Informacje opisowe o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego sporządzane przez jednostki organizacyjne, wydziały Starostwa i samodzielne stanowiska pracy realizujące poszczególne wydatki budżetowe, oraz informację Zarządu o dochodach, wydatkach, przychodach i rozchodach w zakresie realizowanym bezpośrednio z budżetu.
c) Informacje jednostek organizacyjnych powiatu posiadających osobowość prawną w zakresie planu i realizacji przychodów i kosztów wraz z opisem stopnia zabezpieczenia realizacji zadań oraz oceny ryzyka i zagrożeń w funkcjonowaniu jednostek ze szczególnym uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań.
d) Część zbiorczą wydruków sprawozdań Rb-27S, Rb-28S, RB-N, Rb-Z, Rb-NDS.
a) Część tabelaryczną z wyodrębnieniem zadań własnych i zleconych realizowanych przez jednostki organizacyjne, zawierającą w szczególności:
– zestawienie zrealizowanych dochodów wg ważniejszych źródeł i wg działów klasyfikacji budżetowej w stosunku do planu ustalonego uchwałą budżetową i zmian wg stanu na 30 czerwca roku budżetowego,
– zestawienie wykonanych wydatków wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej oraz wg ważniejszych rodzajów wydatków w stosunku do planu ustalonego uchwałą budżetową i zmian wg stanu na 30 czerwca roku budżetowego,
– wykonanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami i realizowanych na podstawie porozumień
z organami administracji rządowej,
– zestawienie zbiorcze przychodów i wydatków funduszy celowych,
– wykaz dotacji udzielonych podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych,
– wykonanie wydatków majątkowych,
– wykonanie dochodów i wydatków bieżących i inwestycyjnych realizowanych przez jednostki organizacyjne powiatu.
b) Informacje opisowe o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze roku budżetowego sporządzane przez jednostki organizacyjne, wydziały Starostwa i samodzielne stanowiska pracy realizujące poszczególne wydatki budżetowe, oraz informację Zarządu o dochodach, wydatkach, przychodach i rozchodach w zakresie realizowanym bezpośrednio z budżetu.
c) Informacje jednostek organizacyjnych powiatu posiadających osobowość prawną w zakresie planu i realizacji przychodów i kosztów wraz z opisem stopnia zabezpieczenia realizacji zadań oraz oceny ryzyka i zagrożeń w funkcjonowaniu jednostek ze szczególnym uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań.
d) Część zbiorczą wydruków sprawozdań Rb-27S, Rb-28S, RB-N, Rb-Z, Rb-NDS.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 12
-
Traci moc Uchwała Nr XVIII/88/2002 Rady Powiatu w Węgorzewie z dnia 02.10.2002 r. w sprawie określenia trybu prac nad projektem budżetu powiatu.
-
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
-
§ 10 ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji składanej w 2009 roku.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Węgorzewie
Wiesław Pietrzak
w Węgorzewie
Wiesław Pietrzak
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Węgorzewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Izabela Buć |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-07-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Izabela Buć |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-07-05 14:53:00 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-04-21 11:26:54 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-11-16 14:40:47 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4041 raz(y) |