Uchwały Zarządu
Szczegóły informacji
XLII/184/2009
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XLII
Kadencja: III (2006-2010)
Data wejścia w życie: 1 czerwca 2009r.
Data podjęcia/podpisania: 2009-05-28
Tytuł aktu:
W sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie
Utracił moc przez:
VI/35/2011, VI/35/2011
Treść:
Uchwała Nr XLII/184/2009
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 28 maja 2009r.
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 28 maja 2009r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego
Starostwa Powiatowego w Węgorzewie
Starostwa Powiatowego w Węgorzewie
Na podstawie art. 35 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z poź. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Węgorzewie stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 14/2007 Starosty Węgorzewskiego z dnia 12 czerwca 2007 w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie wraz z późniejszymi zamianami, wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 11 ust . 1 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10. Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych – WI”.
2. § 22 a otrzymuje brzmienie:
§ 22a
Wydział Drogownictwa –"WD"
Wydział Drogownictwa –"WD"
Do podstawowych zadań Wydziału Drogownictwa należy:
- Prognozowanie i planowanie inwestycji, remontów w zakresie dróg powiatowych,
- Przygotowanie opisów przedmiotów zamówienia do postępowań przetargowych w szczególności zakresu zadania, technologii, przedmiarów robót.
- Zlecanie usług, dostaw i remontowych robót budowlanych o wartości nie przekraczającej 14 tyś. euro.
- Prowadzenie, nadzorowanie spraw związanych z realizacją robót budowlanych i remontów oraz rozliczanie remontów bieżących.
- Uzgodnienia lokalizacji urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi.
- Współpraca z właściwymi organami władz samorządowych, policji w sprawach oznakowania dróg, mostów, przejazdów kolejowych i skrzyżowań.
- Uzgodnienia projektów organizacji ruchu i dokumentacji technicznej.
- Organizowanie przeglądów okresowych, pogwarancyjnych (usterek) oraz kompletowanie dokumentacji w tym zakresie.
- Sporządzanie zestawień z poniesionych nakładów z uwzględnieniem przyznanych limitów.
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej i informacji z realizacji robót.
- Bieżąca kontrola stanu technicznego dróg, mostów, przepustów, ulic, oznakowania pionowego i poziomego.
- Prowadzenie i aktualizowanie dokumentacji technicznej administrowanych dróg, ulic, mostów tj. książki dróg i obiektów mostowych.
- Ustawienie oraz monitoring stanu tablic informacyjno – promocyjnych dotyczących inwestycji zrealizowanych przy udziale środków unijnych.
- Uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego.
- Nadzorowanie obwodu drogowego który polega na:
- koordynacja robót w pasie drogowym,
- pełnienie funkcji inspektora nadzoru robót prowadzonych na administrowanych drogach,
- prowadzenie budowy, wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
- prowadzenie spraw gospodarki sprzętem i środkami transportu,
- wdrażanie postępu technicznego, organizacyjnego i ekonomicznego,
- prowadzenie okresowego badania natężenia ruchu na drogach,
- prowadzenie zimowego utrzymania dróg,
- sporządzanie informacji i gromadzenie danych o sieciach dróg powiatowych,
- sadzenie, utrzymywanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym,
- Wydawanie zaświadczeń na zajęcie pasa drogowego dotyczących:
- prowadzenia na obszarze pasa drogowego robót naziemnych, ziemnych lub podziemnych,
- włączenia pasa drogowego lub jego części do placu budowy prowadzonej poza pasem drogi,
- wydzielenia części pasa drogowego do wyłącznego korzystania przez określonych użytkowników,
- umieszczania reklam w pasie drogowym,
- innych działań, które powodują ograniczenie, zakłócenie lub zamknięcie ruchu drogowego, a nie wynikają z warunków ruchu drogowego lub stanu technicznego pasa drogowego.
- Wydawanie opinii w sprawie planowanego zajęcia pasa drogowego oraz określanie warunków i terminów zajęcia pasa.
- Dokonywanie odbioru zajmowanego odcinka pasa drogowego po zakończeniu robót przez zajmującego.
- Monitorowanie realizacji inwestycji drogowych przy współudziale z Wydziałem Inwestycji i Zamówień Publicznych i informowanie Zarządu Powiatu o przewidywanych zmianach, ewentualnych zagrożeniach odnośnie terminów, harmonogramów, kosztów lub jakości robót.
- Udział w odbiorach końcowych inwestycji.
- Dokonywanie przeglądów pogwarancyjnych zajmowanych odcinków pasa drogowego.
- Monitorowanie stanu technicznego wykonanych inwestycji drogowych na drogach w ramach gwarancji, rękojmi udzielonych przez wykonawcę (odbiór gwarancyjny i pogwarancyjny).
- Nakładanie kar pieniężnych za samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż w zezwoleniu.
- Dokumentowanie wszelkich naruszeń pasa drogowego.
- Kontrola w terenie i ocena stanu technicznego dróg i obiektów mostowych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
3. § 27 a otrzymuje brzmienie:
§ 27 a
Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
Do podstawowych zadań Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych należy:
- Prognozowanie i planowanie zadań w zakresie potrzeb inwestycyjnych powiatu węgorzewskiego w oparciu o:
- założenia społeczno-gospodarczego rozwoju Powiatu wyznaczone przez Radę Powiatu Węgorzewskiego,
- pisemne wnioski i propozycje mieszkańców powiatu oraz radnych powiatu węgorzewskiego,
- pisemne wnioski i propozycje składane przez jednostki organizacyjne powiatu i poszczególne wydziały Starostwa.
- Tworzenie i przygotowywanie projektu Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz monitorowanie jego realizacji.
- Sporządzanie wniosków, umów, aneksów umów, załączników i porozumień na pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania zadań inwestycyjnych w tym:
- pochodzących z funduszy unijnych
- dotacji z budżetu państwa,
- środków na pomoc finansową pochodzącą z gmin powiatu węgorzewskiego,
- innych środków.
- Prowadzenie kompleksowego przygotowania inwestycji do realizacji tj.:
- zlecenie wykonania dokumentacji technicznej,
- odbiór i sprawdzenie przedmiotu zamówienia publicznego pod względem zgodności z zamówieniem,
- aktualizacja posiadanych dokumentacji technicznych,
- uzyskanie decyzji administracyjnych (decyzja lokalizacyjna, decyzja środowiskowa, decyzja pozwolenie na budowę, decyzja pozwolenie wodno-prawne, zgłoszenie robót) i opinii niezbędnych do realizacji zadań inwestycyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Organizowanie i koordynacja realizowanych zadań inwestycyjnych, w tym:
- przekazywanie placów budów.
- kontrola realizacji inwestycji i informowanie Zarządu Powiatu o przewidywanych zmianach w ich realizacji (zakres, koszty).
- organizowanie odbiorów częściowych i końcowych.
- dokonywanie końcowych rozliczeń przedmiotów umów.
- egzekwowanie uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi.
- Kontrola realizacji inwestycji we współpracy z Wydziałem Drogownictwa i informowanie Zarządu Powiatu o przewidywanych zmianach, ewentualnych zagrożeniach odnośnie terminów, harmonogramów, kosztów lub jakości robót.
- Rozliczanie pod względem rzeczowym i finansowym zadań inwestycyjnych realizowanych przez powiat.
- Przygotowywanie wniosków o płatność dla inwestycji dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych.
- Sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych inwestycji.
- Pozyskiwanie i udzielanie Zarządowi Powiatu bieżących, niezbędnych informacji.
- Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz z partnerami zagranicznymi w celu wspólnego aplikowania o ośrodki zewnętrzne.
- Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielanie zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane o wartości powyżej 14 tyś. euro oraz wydatków majątkowych ujętych w zał. do budżetu dla Starostwa Powiatowego.
- Prowadzenie rejestru zamówień publicznych.
4. Zmienia się schemat organizacyjny Starostwa Powiatowego w Węgorzewie, który stanowi zał. do niniejszej uchwały.
§ 2
- Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
- Upoważnia się Starostę do wydania tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Węgorzewie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2009r.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Węgorzewie
Wiesław Pietrzak
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Węgorzewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Izabela Buć |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-08-03 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Izabela Buć |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-08-03 13:20:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-08-03 13:22:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2012-07-04 10:57:01 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6369 raz(y) |