ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wymiana ważnego prawa jazdy wydanego za granicą nieokreślonego w konwencjach o ruchu drogowymDrukuj informacjęSprawa: Wymiana ważnego prawa jazdy wydanego za granicą nieokreślonego w konwencjach o ruchu drogowym

Szczegóły informacji

Wymiana ważnego prawa jazdy wydanego za granicą nieokreślonego w konwencjach o ruchu drogowym

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2015-06-01 11:58:28

Termin załatwienia

Wygenerowanie profilu - nie dłużej niż 2 dni robocze od dnia otrzymania wymaganych dokumentów. Wydanie prawa jazdy - nie dłużej niż 2 dni robocze od dnia otrzymania pozytywnego wyniku egzaminu przez ośrodek egzaminowania.

Osoba kontaktowa

Justyna Murawska, Izabela Szypulska

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Wydział Komunikacji
pok. nr 11

Telefon kontaktowy

87-427-09-73, 87-427-09-75

Adres e-mail

komunikacja@powiatwegorzewski.pl

Sposób załatwienia

Przed wymianą prawa jazdy należy uzyskać profil kandydata na kierowcę, złożyć z wynikiem pozytywnym część teoretyczną egzaminu państwowego oraz przedstawić uwierzytelnione tłumaczenie zagranicznego prawa jazdy.
Prawo jazdy określonej kategorii nieokreślone w konwencji o ruchu drogowym podpisanej w Genewie dnia 19 września 1949 r. lub sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. jest wymieniane przez starostę po otrzymaniu od ośrodka egzaminowania informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego oraz po potwierdzeniu danych i informacji zawartych w wymienianym prawie jazdy.
Na podstawie złożonych dokumentów organ wydający prawo jazdy, w terminie nieprzekraczającym 2 dni roboczych, generuje w systemie teleinformatycznym profil kandydata na kierowcę. Po otrzymaniu informacji o pozytywnym wyniku egzaminu, po potwierdzeniu danych i informacji zawartych w wymienianym prawie jazdy oraz po otrzymaniu dowodu uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej, organ zamawia spersonalizowane dokumenty w producenta, przesyłając z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego dane i informacje zawarte we wniosku oraz fotografię i wzór podpisu wnioskodawcy. Producent przekazuje wykonane prawo jazdy do urzędu terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania zamówienia. Nowe prawo jazdy wydaje się po zwrocie dotychczas posiadanego dokumentu.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
Wydział Komunikacji
pok. nr 11

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wymianę prawa jazdy.
  2. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej.
  3. Wyraźna, aktualna i kolorowa fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywała głowę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografię przedstawiającą osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania– fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem że fotografia taka jest zamieszczona w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby.
  4. Kserokopia posiadanego prawa jazdy wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym lub poświadczonym przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Kserokopia karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że osoba studiuje co najmniej od sześciu miesięcy (dotyczy cudzoziemców).
DO WGLĄDU:
  1. Dokument tożsamości.
  2. Prawo jazdy.

Opłaty

  1. Koszt wydania prawa jazdy: 100,- zł
  2. Opłata ewidencyjna: 0,50 zł

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. 2015.155 t.j. z poźń. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2012.1005  z poźń. zm.).
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2012.973 z poźń. zm.).
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz.U.2013.83).
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 kwietnia 2012r. w sprawie opłaty ewidencyjnej (Dz.U.2012.447).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony