Uchwały Rady
Szczegóły informacji
XV/70/2015
Rodzaj: Uchwała
Status: Zmieniony
Sesja: XV
Kadencja: V (2014-2018)
Data wejścia w życie: 2016-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2015-12-16
Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2015 nr pozycja 5301, opublikowano dnia: 2015-12-30
Tytuł aktu:
w sprawie budżetu powiatu węgorzewskiego na 2016 rok
Zmieniony przez:
XVII/78/2016, XVIII/83/2016, XIX/86/2016, XX/89/2016, XXII/96/2016, XXIII/100/2016, XXIV/103/2016, XXV/104/2016, XXVI/111/2016, XXVII/115/2016, XXVIII/116/2016, XXIX/121/2016
Treść:
Uchwała Nr XV/70/2015
Rady Powiatu w Węgorzewie
z dnia 16 grudnia 2015 r.
w sprawie budżetu powiatu węgorzewskiego na 2016 rok
Na podstawie art. 12 pkt 5 i pkt 8 lit. „c” i„d” ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1445.) w związku z art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239,art. 242, art. 258 i art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 885 z późn. zm.)
Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
1. Dochody budżetu powiatu w łącznej wysokości 37.349.287,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Na łączne dochody powiatu składają się:
a) dochody bieżące w wysokości 35.127.489,00 zł, z czego dochody bieżące na finansowanie zadań związanych z realizacją zadań zleconych 5.335.161,00 zł,
b) dochody majątkowe w wysokości 2.221.798,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu powiatu w kwocie 36.701.704,10 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2. z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości 34.063.407 zł, z czego:
- wydatki jednostek budżetowych 31.999.776 zł, w tym:
* wynagrodzenia i składki od nich naliczane 22.208.610,13 zł,
* wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 9.791.165,87 zł,
- dotacje na zadania bieżące 471.946 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 1.298.685 zł,
- obsługa długu 293.000 zł,
b) wydatki majątkowe w wysokości 2.638.297,10 zł.
2. Wydatki na przedsięwzięcia majątkowe w zakresie realizacji inwestycji w 2016 roku w wysokości 2.638.297,10 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3
Nadwyżka budżetu powiatu w wysokości 647.582,90 zł zostaje w całości przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów, pożyczek i wykup obligacji.
§ 4
Przychody budżetu wyniosą 517.275,10 zł. Rozchody budżetu wyniosą 1.164.858 zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 170.000 zł, w tym:
1) ogólną w wysokości - 107.000 zł,
2) celowe w wysokości - 63.000 zł na realizację zadań w zakresie zarządzania kryzysowego.
§ 6
1. Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 ze zm.) w wysokości 26.400 zł i w całości przeznacza się je na wydatki związane z realizacją zadań wskazanych w art. 403 tejże ustawy.
2. Ustala się dochody i wydatki z tytułu wpływów, o których mowa w art. 41b ust. 2, 2a i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.):
* dochody w wysokości 170.000 zł
* wydatki w wysokości 170.000 zł
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 400.000 zł,
§ 8
Upoważnia się Zarząd Powiatu do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na realizację przedsięwzięć do wysokości określonej w załączniku nr 3,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2017) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania powiatu i termin zapłaty upływa w 2017 roku.
3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na:
a) przeniesieniach wydatków pomiędzy paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym również, na wniosek kierowników jednostek w zakresie ich planów finansowych, w paragrafach dotyczących uposażeń, wynagrodzenia ze stosunku pracy i pochodnych z tych tytułów wynikających – niepowodujących jednocześnie zwiększenia ogólnej kwoty środków na uposażenia, wynagrodzenia ze stosunku pracy i składki od nich naliczane, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b) przenoszeniu wydatków z rezerwy ogólnej do nowotworzonej grupy wydatków bieżących z wyłączeniem środków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane,
c) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień dotyczących uposażeń, wynagrodzenia ze stosunku pracy i pochodnych z tych tytułów wynikających,
d) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu powiatu.
§ 9
1. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jst, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2016 r. stanowi załącznik nr 7.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2016 r. stanowi załącznik nr 8.
§ 10
Plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego: przychody - 1.400.000 zł, koszty - 1.400.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 11
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Węgorzewie
Maciej Zmitrowicz
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Starostwo Powiatowe w Węgorzewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Izabela Buć-Filipczak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-12-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dorota Sakowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-12-22 09:52:04 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-12-22 10:04:42 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2017-01-04 13:15:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 7196 raz(y) |